یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برنامه ناسا برای آوردن نمونه‌هایی از سیاره مریخ به زمین به تعویق افتاد تا یک راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای این کار ارائه کند.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «محمد دوستار» را به عنوان «سرپرست دانشگاه گیلان» منصوب کرد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری از امروز (سه‌شنبه) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است.

تهران - ایرنا - رییس بنیاد ملی علم ایران از افزایش سقف حمایت‌های این بنیاد از 180 میلیون تومان به 4.5 میلیارد تومان خبر داد و گفت: از مجموع سه هزار و 285 طرح دریافتی، هزار و 122 طرح مصوب و مشمول حمایت شد.

تهران - ایرنا - محققان با کمک نانومواد موفق به ارایه روشی ساده تر برای درمان بیماران مبتلا به ام اس شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح برنامه‌های این دفتر برای تحقق شعار سال 1403 از شرکت حدود هزار نفر از اعضای هیات علمی در فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت خبر داد.

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت خلاق موفق به ساخت میز آزمایشگاه سیار برای استفاده در مدارس مناطق روستایی و کم برخوردار شدند.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تولید انواع تجهیزات مصرف آب و گاز فعالیت می‌کنند، موفق شدند کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب را در داخل کشور بومی سازی و تولید کنند.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گزارشی اعلام کرد: 10 تور فناورانه با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل میان دانشجویان، فناوران و شرکت‌های فناور در سال 1402 برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به برخورداری این نهاد از دانش فنی تولید پلاسما گفت: اگر دستگاه های مرتبط از اجرای طرح پالایشگاه پلاسما جهاد به شکل مناسب حمایت کنند، اجرایی شدن این طرح ضمن جلوگیری از خروج ارز، کشور را از فروش 200 هزار تن پلاسمای خام نیز بی نیاز می کند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه «ام آی تی» یک مدل جدید هوش مصنوعی برای بخش‌بندی دقیق و هدفمند تصاویر پزشکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند ابهام و عدم قطعیت در تفسیر تصاویر پزشکی را از بین ببرد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه وظیفه همه به ویژه دانشگاهیان تلاش برای تحقق شعار سال است، گفت: با تعریف اقدامات اجرایی مشخص در بخش‌های مختلف، باید مردمی‌سازی را با جدیت دنبال کنیم.

تهران - ایرنا - ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از روز دوشنبه 27 فروردین ماه آغاز شده است و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تهران - ایرنا - مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال 1403(اعزام اول تیر 1403) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور ضمن قدردانی از دلاورمردان سپاه پاسداران در انجام عملیات وعده صادق تاکیدکرد: فرزندان غیور و رشید ایران اسلامی با عملیات گسترده پهپادی، موشکی علیه رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با این رژیم منحوس آفریدند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از انتخاب «پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی» ایران به عنوان یکی از پروژه (طرح‌) های منتخب رقابت اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی سال جاری میلادی خبر داد.