پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پاویون شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبارسنجی موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - عضو هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نقش موثر دانشگاه های صنعتی در توانمندسازی صنایع گفت: این دانشگاه‌ها می‌توانند کمک کنند تا تغییر رویکرد و توانمندسازی صنایع در حوزه فناوری رخ دهد.

تهران - ایرنا - کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به مناسبت «روز جهانی مالکیت فکری» (26 آوریل، ششم اردیبهشت)، مسابقه‌ای را در زمینه «نشانه‌های جغرافیایی» به مدت 10 روز برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - محققان از هنر سنتی ژاپن برای طراحی نوعی هیدروژل با ویژگی‌های جالب توجه استفاده کردند. آنها با این روش ساختارهای دوبعدی با قابلیت جذب آب و متورم شدن در حالت سه بعدی ایجاد کردند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزیر علوم اعلام کرد: شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی که مهارتی را کسب می‌کنند، پس از پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، تدوین و توسط ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: دولت برای نخبگانی که علاقمند به کار در دستگاه‌های اجرایی هستند زمینه و زیرساخت لازم را فراهم کرده است.

تهران - ایرنا - هیجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران از امروز چهارشنبه با حضور 1800 شرکت‌کننده در 316 تیم و 24 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رییس دانشگاه مازندران بر پیگیری امور معیشتی یاوران علمی (کارکنان غیر عضو هیات‌علمی) دانشگاه‌ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از ساندویچ کردن یک ژل میان دو لایه گرافن ساختاری ایجاد کرده و از آن برای تولید ابرخازن استفاده کردند. چنین ابرخازنی بسیار منعطف بوده و تا هشت برابر ابعاد اولیه خود کشیده می‌شود. از این دستاورد می‌توان برای تولید ادوات پوشیدنی استفاده کرد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بزرگ‌ترین جامعه آماری کشور را حوزه صنایع فرهنگی و نرم دانست و گفت: در این راستا نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب 10 نفر از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی با طراحی و ساخت دستگاهی برای بررسی و آنالیز توزیع فشار در کف پا، نیاز حوزه سلامت، ورزش و تربیت بدنی به این دستگاه را تامین کردند.

تهران - ایرنا - جاماندگان از نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری 1403، امروز و فردا (29 و 30 فروردین) فرصت دارند برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کنند.

تهران - ایرنا - یک گروه بین‌المللی از محققان پس از سه سال تحقیقات گسترده اولین «نمایه جرایم سایبری» جهانی برای رده‌بندی کشورها از لحاظ سطح تهدید جرایم سایبری را تهیه کرد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی تحولی در زمینه بررسی تصاویر دوربین‌های نظارتی ایجاد کرد.