پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور ضمن قدردانی از دلاورمردان سپاه پاسداران در انجام عملیات وعده صادق تاکیدکرد: فرزندان غیور و رشید ایران اسلامی با عملیات گسترده پهپادی، موشکی علیه رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با این رژیم منحوس آفریدند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از انتخاب «پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی» ایران به عنوان یکی از پروژه (طرح‌) های منتخب رقابت اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی سال جاری میلادی خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس شورای حفاظت آزمون سراسری با تأکید بر اینکه حفاظت از کنکور مطالبه ملی و از مصادیق حقوق عامه است، گفت: با توجه به وظایف ذاتی و مصوبه شورای امنیت کشور دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در حفظ امنیت آزمون سراسری مسئولیت دارند.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی در پی اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، ضمن قدردانی از این اقدام گفت: اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش و فناوری بومی، رمز موفقیت مقابله با هرگونه تهدید خارجی است.

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تولید برای اینکه در اقتصاد داخل و در عرصه بین‌المللی موثر واقع شود، باید از نوع تولید دانش بنیان باشد.

کرمان - ایرنا - عضو هیات علمی و دانشیار بخش مهندسی نفت دانشگاه شهید باهنر کرمان موفق شد با همکاری اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه نفت پکن چین، دانشگاه کیل آلمان و دانشگاه اوفای روسیه با ارائه یک اختراع، مدال طلا را در مسابقات بین المللی اختراعات ارشمیدس کسب کند.

تهران - ایرنا - پیش‌نویس سند «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور» با حضور دبیران ستادهای توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بررسی شد.

تهران - ایرنا - مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، در راستای نامگذاری سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، با هدف تجهیز و ارتقای سطح آموزش های فنی و تخصصی، دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک را مطابق با نیاز کشور بومی سازی کردند.

تهران - ایرنا - پژوهشگران با افزودن نانوذرات طلا به کاتالیست حاوی دی‌اکسیدتیتانیوم، محصولی ساختند که برای حذف رنگ متیل‌اورنج از پساب‌ها مناسب است.

تهران - ایرنا - سامانه مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی هدفمند مبتنی بر بازار کار (اسکیلینو) برای توسعه مهارت‌های نرم دانشجویان سراسر کشور، توسعه‌یافته به همت محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رونمایی شد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان که در زمینه فناوری‌های نوین کشاورزی و ساخت گلخانه‌های فناوری پیشرفته (هایتک) فعالیت می‌کند به فناوری جایگزینی نورهای مصنوعی به جای نور خورشید دست یافت، با استفاده از این دستاورد در هر فضایی و به دور از نور خورشید می توان به راحتی گیاهان را پرورش داد.

تهران - ایرنا - رییس فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به رژیم صهیونیستی را غرورآفرین دانست و گفت: این اقدام در پاسخ به ظلمی بود که هفته‌ها و روزها نسبت به زنان و کودکان مظلوم صورت می‌گیرد، از طرفی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقایل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

تهران - ایرنا - سامانه مدیریت هوشمند ساختمان که به دست متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و تجاری‌سازی شده است، امکان کنترل و نظارت بر تمامی بخش‌های ساختمان را به صورت هوشمند و از راه دور فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بر اهمیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ دارویی و پتروشیمی برای اینکه بودجه بخش پژوهش را بر اساس این قانون به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ندهند، برای تبدیل شدن به دانش‌بنیان اقدام می‌کنند.

تهران - ایرنا - یک شرکت استارتاپ در کالیفرنیای آمریکا فناوری جدیدی برای کاهش تولید انتشار کربن در فرآیند تولید سیمان ابداع کرده که قابلیت کاربرد در مقیاس گسترده را دارد.

اصفهان - ایرنا - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: عملیات بامداد امروز سپاه بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» ضروری بود و موجب تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت به رهبری ایران شد.