جمعه 31 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد گروه ارتباطات و مطالعات ایران دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد اقتصادی چهار درصدی در سال 1402 با تاکید بر اینکه، این میزان رشد بیکاری را به صورت چشمگیری کاهش داده و آن را به نرخی یک رقمی رسانده است، لازمه جهش بزرگ در تولید را استفاده بهینه از سرمایه انسانی به خصوص نخبگان و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید دانست.

تهران - ایرنا - یک گروه از مهندسان در موسسه علم و فناوری بارسلونا یک دوربین تقریبا شفاف ابداع کردند که می‌تواند برای دنبال کردن چشم بدون مسدود کردن مسیر دید به کار رود.

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی درحوزه کشاورزی موفق به تولید قاصدک روسی برای تولید لاستیک طبیعی شد.

تهران - ایرنا - محققان موفق به ساخت رنگ نانویی شدند که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کثیفی روی سطح آن برطرف می‌شود. این رنگ حاوی نانوذرات اکسید تیتانیوم است که با کمک خاصیت فتوکاتالیستی تمیز می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه احکام مناسبی برای حمایت از پژوهش و فناوری به ویژه در بخش دانش‌بنیان، مهارت‌محوری و افزایش اعتبار بودجه فرهنگی تصویب شده که فرصتی مناسب برای حل مشکلات آموزش عالی است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار رمضانی با رییس‌جمهور موضوعات مختلفی از جمله در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی را مطرح و پیشنهاداتی هم در برخی زمینه‌ها ارایه کردند.

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در مجموع بیش از 900 هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری 1403 نام‌نویسی کرده‌اند.

تهران - ایرنا - دومین دوره طرح کارورزی ملی رایان با هدف حمایت از ارتقای سرآمدان نخبه و استفاده از ظرفیت آنها در حل مسائل راهبردی ملی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور از توسعه زیست‌بوم نوآوری شرکتی در 20 شرکت بزرگ و تدوین «اطلس مشاغل دانشی» خبر داد.

تهران - ایرنا - دانشمندان نوعی الیاف (تار یا نخ) را تولید کرده‌اند که در زمان تماس با بدن انسان برای تبدیل سیگنال‌های تصویری به انتقال‌های دیجیتال به هیچ تراشه یا باتری وابسته نیست.

تهران - ایرنا - دکتر سهیل غیاثی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشگاه کالیفرنیا - دیویس به عنوان عضو ارشد آکادمی ملی مخترعان آمریکا «NAI» معرفی شد.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند سامانه‌های اعلام هوشمند حریق را در داخل کشور و به کمک دانش فنی بومی، طراحی، تولید و تجاری سازی کنند.

تهران - ایرنا - گروهی از محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از سلول‌های مزانشیمی و نانوذرات، هیدروژلی برای ترمیم استخوان‌های از دست رفته عرضه کردند که از قابلیت رهایش اکسیژن و یون منیزیم برخوردار است.

تهران - ایرنا - سردبیر اسبق مجله نجوم، در مورد رویت هلال ماه شوال 1445 قمری گفت: هلال ماه شوال روز سه‌شنبه (21 فروردین) و بلافاصله بعد از غروب خورشید در سراسر شهرهای ایران با چشم غیرمسلح قابل رویت بوده و این وضعیت در بیشتر کشورهای اسلامی مشابه است.

تهران - ایرنا - با توجه به وابستگی شدید اقتصادی ایران به نفت در طول دهه‌های گذشته و بدنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توسعه هرچه بیشتر صادرات غیرنفتی و تذکر ایشان مبنی بر ضرورت جداسازی اقتصاد کشور از نفت، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حمایت ویژه از بخش خصوصی در بومی سازی تجهیزات وارداتی درصدد تحقق کامل این هدف است.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به نسل کشی فلسطینیان و انواع جنایات رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین اشغالی تاکیدکرد: امروز چهره واقعی اسرائیل حتی برای کشورهایی که روزگاری از حامیان جدی این رژیم خونخوار بوده اند نیز آشکار شده است.