یک‌شنبه 13 خرداد 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بیست‌وچهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی با حضور 1300 پژوهشگر داخلی و خارجی و ارائه شفاهی یا به شکل پوستر 800 مقاله داوری‌شده برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 1403-1402 از 28 شهریورماه آغاز با نام‌نویسی متقاضیان آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهور کوبا در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ایران، خواستار توسعه روابط دو کشور با محوریت غذا و کشاورزی، زیست فناوری و انرژی شد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 77 و چین عازم کوبا شده بود، با رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

تهران - ایرنا - روش پزشکی جدید امکان‌های نامحدودی را برای درمان دارویی بهتر آلزایمر، تومور و سایر بیماری‌های مغز فراهم کرده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه نهایی کنکور در نیمه دوم مهرماه خبر داد و گفت: در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم و فقط در دوره کارشناسی برای برخی رشته‌ها تکمیل ظرفیت انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - استانیسلاو سوروفتسف معاون بخش امور بین‌الملل و توسعه دانشجویان در پژوهشکده دولتی روابط بین‌المللی مسکو گفت که این نهاد سال آینده دوره‌های جدید مشترک کارشناسی ارشد با ایران و هند برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دولت سیزدهم در تسهیلگری، هماهنگی و فراهم کردن شرایط بهتر برای راهپیمایی اربعین حسینی خوب عمل کرد و نشان داد دغدغه اربعین حسینی را داد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشو از اعلام معدل کل و معدل کتبی مؤثر داوطلبان رشته‌های پذیرش با سوابق (بدون آزمون) سراسری سال 1402 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای تایید و یا عدم تایید در درگاه سنجش خبر داد.

قزوین - ایرنا - افزایش نرخ شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید برای برخی از دانشجویان مقطع دکترا موجب نگرانی‌هایی شده که فعالان و مسوولان استان قزوین از ابعاد مختلفی این موضوع را بایستی مورد واکاوی قرار دهند.

تهران - ایرنا - استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، راهپیمایی اربعین حسینی را پدیده‌ای فوق العاده توصیف کرد که بر پایه باور مذهبی و عقیدتی به امام حسین (ع) ایجاد شده و نقش بزرگی در همبستگی ملی ایرانیان ایجاد کرده است.

کرمان - ایرنا - مقدمات طرح سرباز مهارت که از چندماه قبل در استان کرمان شروع شده بود اینک به مرحله افتتاح در بخش معدن رسید و امروز (چهارشنبه) در بخش نمونه (پایلوت) آن برای آموزش های حوزه معدنی با همراهی جهاد دانشگاهی با جذب حدود 20 سرباز کلید خورد.

کرمات - ایرنا - گردهمایی و هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرمان در حالی روز چهارشنبه برگزار شد که نماینده ولی‌فقیه در استان جنگ شناختی را کارزار اصلی دشمن خواند و گفت که شکست در این جنگ به منزله سقوط در درون کشور خواهد بود.

تهران - ایرنا - شرکت‌کنندگان در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری (20 و 21 شهریور) در بیانیه پایانی خود اعلام کردند: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با حضور قاطبه اعضای هیأت علمی مؤمن، متعهد و وطن‌دوست، امور مهم آموزش، پژوهش، فناوری، فرهنگ و تربیت را پررونق‌تر از گذشته ادامه خواهند داد.

تهران - ایرنا - دبیرخانه نمایشگاه هنرهای قرآنی قلم از تمدید مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه تا دهم مهر ماه خبر داد.

تهران - ایرنا - محققان دانشکدگان علوم دانشگاه تهران موفق به طراحی نرم‌افزار ارتقایافته پیشگویی تمایل و استعداد تشکیل تجمعات پروتئینی - پپتیدی در جانداران شدند که امکان اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از بروز آلزایمر، پارکینسون و دیابت نوع 2 را فراهم می کند.