دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان علوم فضا و ستاره‌شناسی در حال بررسی نشانه‌های فناوری در فضا برای یافتن تمدن‌های بیگانه یا حیات هوشمند در سیارات دوردست هستند.

شیراز - ایرنا - مدیر طرح بورسیه صنعتی در بنیاد ملی نخبگان گفت: امسال طرح بورسیه صنعتی در 21 استان برای دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی اجرایی شد.

سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با تعمیرات و بازسازی خوابگاه‌ها، از آمادگی همه خوابگاه‌های این دانشگاه برای حضور دانشجویان خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با بیان اینکه رویداد «هم‌تابازار» برای اولین بار در حوزه هوش مصنوعی برگزار می شود، گفت: تصمیم داریم در این رویداد موج جدیدی از مفهوم تجاری سازی را در کشور ایجاد کنیم.

تهران - ایرنا - معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی پارک‌های علم و فناوری بین المللی را از اهداف این معاونت بیان کرد و گفت: هدف از این کار این است که شرکت های بین المللی در این پارک ها مستقر شوند و شرکت های ایرانی هم اجازه تاسیس دفتر در کشورهای دیگر را داشته باشند.

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: انتخاب اصفهان برای برگزاری جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) به لحاظ جنبه‌های مذهبی و قطب‌های علمی که در استان و شهر اصفهان وجود دارد، بسیار مناسب است.

تهران - ایرنا - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گزارش عملکرد پنچ ماهه این معاونت در سال جاری گفت: تابستان امسال، 1400 میلیارد تومان بودجه برای بازسازی دانشگاه ها تخصیص یافت.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ابرانداک) گفت: آمارهای نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی مختلف نشان می‌دهد رتبه و تعداد دانشگاه‌های ایران در این نظام ها کاهش نیافته است‌.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری تاکید کرد: ایران یکی از توانمندترین‌ها در بخش های پزشکی، دارو و درمان و تجهیزات پزشکی است.

دزفول - ایرنا - رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: فراخوان مقاله چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول آغاز شد.

تهران - ایرنا - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 100 میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری خبر داد.

تهران - ایرنا - زمان بندی چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: برای ارتقای کیفیت پژوهش‌ها و به تبع آن، رشد فناوری‌های نوین، وجود ابزارهای و تجهیزات مورد نیاز، امری ضروری است. بدیهی است پژوهشگر بدون ابزار و وسایل لازم امکان بروز و ظهور علم خود و اثرگذاری در جامعه را ندارد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها را از روز دوشنبه سوم مهر خبر داد و کفت: ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها هم هفته سوم مهر ماه در کلاس ها حضور می‌یابند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سطح راهپیمایی اربعین را باید تمدنی بدانیم، گفت: دانشگاه ها باید از راهپیمایی اربعین و روایتگری این اثر تمدنی، نظریه استخراج کنند.

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 53 فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 983 میلیارد ریال در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع به صورت مشارکتی با دولت در این استان ایجاد شد.