یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس صندوق رفاه دانشجویان از مشخص شدن قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی 1403-1402 خبر داد.

تهران - ایرنا - ربیس سازمان امور دانشجویان گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند برای بیش از 2 میلیون مدرک تحصیلی دانش آموختگان داخل، خارج و بین الملل کد صحت الکترونیکی 20 رقمی صادر شد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به طراحی روش نانوایمونوبیوتکنولوژی نوین برای تولید نانوشبح‌های سلولی به عنوان داروی ضد التهابی برای پیشگیری و درمان بیماری تصلب شرائین (آترواسکلروز) شدند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تخصیص 500 سهمیه امریه سربازی برای دوره پسادکتری موافقت کردند.

تهران - ایرنا - قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: جایزه علمی مصطفی (ص) برای پایداری و ارتقای جایگاه خود به حمایت ها و پشتیبانی خیرین نیازمند است و باید از ساز و کارهای دولتی اجتناب کرد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای زمان و نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره های 214 الی 219 را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: جنگ جهانی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته که ابزار آن رسانه و میدان آن افکار عمومی است و هدف اصلی تصویرسازی منفی از جمهوری اسلامی برای اثرگذاری بر مخاطب است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: نظام آموزش عالی و دانشگاه ها بر 2 ابرچالش دشواری بازگشایی بعد از ایام کرونا و اغتشاش‌ها در سال تحصیلی گذشته غلبه کردند.

کرمان - ایرنا - مسئولان پیام‌نور کرمان می‌گویند ضریب حضور و تحصیل بانوان در این دانشگاه در نقاط محروم استان بالاست به طوری که حدود 70 درصد دانشجویان این مناطق را تشکیل می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علامه طباطبائی تلاش دولت برای ساماندهی و تسهیل حضور با شکوه‌تر زائران اربعین حسینی را ستود و گفت: راهپیمایی اربعین حماسه بزرگی است که با حضور بیش از 20 میلیون نفر عاشق اباعبدالله حسین (ع) از گوشه و کنار دنیا برگزار شد و بنابراین ابعاد این رویداد بزرگ باید از نگاه جامعه شناختی، روانشناختی و سیاسی مستندسازی شود.

تهران - ایرنا - زلزله‌شناسان از یادگیری عمیق برای پیش‌بینی پس‌لرزه‌ها استفاده می‌کنند.

اصفهان_ایرنا_مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش استان اصفهان رفع مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای خاص است که با کمک خیران و شهرداری اصفهان به زودی رفع می‌شود.

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش تمرکز خود را به جای نگهداشت نیروهای بازنشسته بر جذب نیروهای معتقد و انقلابی و هم تراز با انقلاب بگذارد.

تهران - ایرنا - در نشست «بررسی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مسائل مناطق محروم و کمتربرخوردار» با هدف تدوین بسته راهبردی در این زمینه، بر ایجاد مشوق هایی برای حضور و تمرکز شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مسائل و معضلات مناطق محروم و کمتر برخوردار تاکید شد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و تکنولوژی نوین استانبول (imex 2023) از روز پنجشنبه 23 شهریور ماه به مدت چهار روز در استانبول برگزار می‌شود و 13 شرکت دانش‌بنیان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های خود می‌پردازند.

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تاکنون حدود 9 میلیون کتاب درسی از سوی وزارتخانه به این استان تحویل و کار توزیع آنها شروع شده است.