دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) سال 1402 خبر داد.

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از سفر روسای 25 دانشگاه عراق در مهرماه به ایران خبر داد و افزود: در این نشست که در مشهد مقدس برگزار می شود در نشست های رو در رو مشکلات دانشگاهی فیمابین بررسی می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اخراج اساتید را انگشت شمار و شامل موارد خاص و ویژه از جمله مسایل غیراخلاقی اعلام کرد و گفت: رسانه‌هایی که آمار می دهند در 2 سال گذشته استادان زیادی اخراج شده اند باید تعداد استادان اخراجی دولت قبل و دولت سیزدهم را با هم مقایسه کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا امروز 190 دانشگاه و موسسه از جمله دانشگاه های دولتی، با بیش از 440 سامانه به سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس دستگاه دکل حفاری جدید خشکی سنگین 72 فتح گفت: این دکل در چارچوب قرارداد شرکت با جهاد دانشگاهی در نخستین گام پس از پیوستن به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب را آغاز کرد.

تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای با قدردانی از مساعی افتخارآمیز دمتگزاران رویداد بزرگ اربعین، اعلام کرد؛ به برکت این حرکت عظیم مردمی، نهضت و معرفت حسینی نیز جهانی شد و به فضل خدای متعال جهانی‌تر هم خواهد شد و می‌توان از این ظرفیت، حقیقت اسلام ناب و قرآن را به دنیا معرفی کرد.

تهران - ایرنا - رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از پرداخت تسهیلات 20 و 30 میلیون ریالی به بیش از هزار و 600 دانشجو شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین خبر داد و گفت: وزارت بهداشت نیز مبلغ 40 میلیون ریال به تمامی دانشجویان متقاضی تسهیلات اختصاص داد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اطلاعات از رویدادهای فرهنگی دانشگاه‌ها با راه اندازی سامانه فرنما به‌روز رسانی شده و براساس داده های این سامانه در سه ماه گذشته 30 هزار فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دستورالعمل جامعی که تصویب شده، برای هر فعالیت عضو هیات علمی امتیاز خاصی در نظرگرفته ایم که آن ر ا به عنوان برون داده های علمی، فناوری، فرهنگی، ورزشی و هنری می بینیم و به ازای میزان فعالیت آنها پژوهانه تخصیص داده می‌شود.

تهران - ایرنا - بنیاد ملی نخبگان از توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می‌کند.

تهران - ایرنا - محققان در یک بررسی نشان دادند که استفاده از نانوژل حاوی دارو می‌تواند برای درمان چاقی و برخی بیماری‌های کبدی استفاده شود.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت جدی این کمیسیون از آموزش عالی در بخش‌های مختلف، گفت: اکنون 12 درصد از بودجه عمومی دولت یعنی 60 همت، محصول مصوبات این کمیسیون است.

تهران - ایرنا - پرینت یا چاپ 3 تا 6 بعدی، از جمله فناوری‌های نوظهوری است که می‌تواند در درمان سرطان مغز یا التهاب بافت‌ها هنگام کاشت مواد خارجی نقش‌آفرینی کند. این ایده، نتیجه تحقیقی است که با همکاری محققان پژوهشگاه رویان به تازگی منتشر شده است.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید انواع ژل‌های انجام تست‌های نوار مغزی شد.

تهران - ایرنا - معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ضمن اعلام جزییات اعطای تسهیلات این صندوق به دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشجویان ورودی 1402 ملزم به پرداخت 10 درصد از تسهیلات دریافتی در زمان دانش آموختگی هستند و مابقی بدهکاری آنها حداکثر 6 ماه پس از دانش‌آموختگی آنها دریافت می‌شود.

ساری - ایرنا - تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه نوشیروانی بابل به عنوان تنها دانشگاه صنعتی دولتی در شمال کشور از مرز 250 نفر گذشت.