جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: این سازمان اجازه بازگشت متقلبین کنکور به دانشگاه را نداده و همین دلیلی برای حکم انفصال یک ساله «عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی شریف نانورنگ‌های ضد امواجی تولید کردند که مقاومت بالایی در برابر نفوذ امواج الکترومغناطیس از خود بروز می‌دهد.

تهران - ایرنا - سازمان‌های دارای مراکز آزمایشگاهی با خدمات و ویژگی‌های شبکه آزمایشگاهی درصورت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان‌ها از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت دانش بنیان با راه اندازی نخستین و تنها پالایشگاه فعال پلاسمای انسانی در خاورمیانه در زمینه استخراج آلبومین و ایمنوگلوبین (IVIG) از پلاسمای خون که از داروهای بسیار استراتژیک و حیاتی در ساختار سلامت محسوب می‌شود، هر ساله صدها میلیون یورو از سرمایه کشور صرف واردات این محصول از کشورهای صنعتی شدند.

سنندج - ایرنا - شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه کردستان با هدف کنترل آلاینده‌ها، بهبود و ارتقای شاخص‌های کیفی مدیریت کیفیت آب در آینده، در حوزه فعالیت‌های دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب، 2 قرارداد منعقد کردند.

تهران - ایرنا - مسوولان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در دیدار با دستیار وزیر علوم مالزی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه علوم آزمایشگاهی و فناوری های راهبردی بین تهران - کوالالامپور تاکید کردند.

تهران - ایرنا - دانشمندان در یک مطالعه جدید درباره تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی بر منطقه قطب جنوب هشدار داده و خاطرنشان کردند حتی اگر جبران لطمات امکان‌پذیر باشد به زمان بسیار طولانی نیازمند خواهد بود.

تهران - ایرنا - معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از ابلاغ شیوه‌نامه حمایتی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت خبر داد.

تهران - ایرنا - دومین دوره جایزه مصطفی (ص) با تجربه‌اندوزی از دوره اول و برگزاری رویدادهای علمی دیگر، آذر 1396 (2017) در تهران برگزار شد و دو دانشمند؛ از ایران و ترکیه در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات معرفی و تجلیل شدند.

کرمان - ایرنا - پیکر مرحومه دکتر «ماه‌بانو تاتا» که به عنوان مادر علم آمار ایران شناخته می‌شود و عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بود روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان جامعه دانشگاهی در کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از آغاز تعمیرات خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: با تأمین بودجه مناسبی که صورت گرفته است، مسئولان واحدها نظارت مستمر داشته باشند تا نواقصی که در خوابگاه‌های واحدهای دانشگاهی وجود دارد حداکثر تا 15 شهریور ماه برطرف شود.

تهران - ایرنا - کارگروه دائمی موضوع ماده 3 آیین نامه داخلی شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان با تمدید تعلیق صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی به منظور اصلاح ساختاری و مدیریتی و فراهم شدن زمینه ادامه فعالیت صندوق و کاهش سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه موافقت کرد.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های این نهاد را سبب تبدیل علم به فناوری در مسیر سرافرازی کشور دانستند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اجرایی شدن رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران برای نخستین بار در کشور موفق به ساخت، طراحی و تست حیوانی استنت سیلیکونی ریه شدند. در این طرح که یک پروژه بین دانشگاهی است، پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یکدیگر همکاری داشتند.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نام نویسی برای پذیرش در این دانشگاه در پنج هزار و 853 کدرشته‌محل از هفته اول شهریور با 6 هزار ظرفیت تضمین اشتغال آغاز می‌شود.