شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشت، قطار علم و فناوری مسیرهای جدیدی را طی کرده و دستاوردهای مختلفی را کسب کرد. همگام با اقدامات فعالانه دولت در حوزه دیپلماسی، بخش علم و فناوری هم فعال بود تا بتواند دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی را در خارج از مرزها گسترش دهد.

تهران - ایرنا - رییس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: حفظ و نگهداشت نخبگان، توجه همزمان به مرجعیت علمی و علم نافع و تاکید بر برنامه‌ها و موضوعات فرهنگی و تربیتی از محورهای مورد توجه وزارت علوم در دو سال گذشته بوده است.

تهران - ایرنا - گروهی از محققان یک سامانه هوش مصنوعی طراحی کردند که قادر است با بررسی سوابق پزشکی بیماران، افراد با خطر بالای ابتلا به سرطان دستگاه گوارشی را تشخیص و میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با تاکید بر اینکه 590 شرکت دانش بنیان هم اکنون از قابلیت صادرات برخوردارند، از عزم و تلاش ویژه دولت مردمی سیزدهم برای توسعه دیپلماسی علمی و فناورانه خبر داد.

تهران - ایرنا - افزایش دانشجویان بین الملل به 100 هزار نفر و هدفگذاری برای رساندن این عدد به 250 هزار نفر تا سال 1404 از جمله دستاوردها و اهداف دولت سیزدهم است که با تاکیدات رییس جمهور در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار گرفته و زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

تهران - ایرنا - کاروان دانشجویی دانشگاه تهران با مدیریت هیات دانشجویی اصحاب الحسین (ع)، فردا (شنبه، چهارم شهریور) پس از زیارت و غبارروبی مقابر شهدای گمنام آرمیده در جوار مسجد دانشگاه تهران، با بدرقه رئیس دانشگاه تهران عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند.

همدان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هفت هزار بورسیه در دفترچه کنکور برای حمایت از نخبگان و پیشگیری از خروج آنها از کشور در دفترچه کنکور پیش بینی شده است.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت‌نام و انتخاب‌رشته در رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1402 خبر داد.

ساری - ایرنا - محمد آزادبخت رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: بورسیه صنعتی دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در واحدهای تولیدی گام موثر و طرح نو دولت سیزدهم برای توسعه اقتصادی مازندران است.

تهران - ایرنا - آموزش عالی آخرین روزهای مرداد را با اخبار داغ و گاه جنجالی متفاوتی از جمله تکذیب روال مخفیانه و خارج از عرف برای جذب اعضای هیات علمی گذراند؛ اما طبق معمول سازمان سنجش آموزش در مرکزیت اخبار بود و خبر حذف چند رشته هنر و اصلاح دفترچه انتخاب‌رشته اسم این سازمان را سر زبان‌ها انداخت.

تهران - ایرنا - آزمون های مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و وکالت قوه قضاییه امروز جمعه سوم شهریورماه به صورت همزمان در کشور برگزار شدند.

تهران - ایرنا - ماشین‌های هوشمند قرار است برای ما کار کنند، این را همه می‌دانیم. اما در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این ما هستیم که در نهایت برای آنها کار خواهیم کرد. این سوال مطرح است که محل‌های کار در آینده چگونه خواهد بود و آیا مشاغل کنونی همچنان وجود خواهند داشت؟

تهران - ایرنا - کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف در خصوص امنیت شبکه ملی اطلاعات، سامانه‌های سازمانی به طور کلی و سامانه‌های بانکی به طور خاص، امنیت نرم‌افزار و امنیت سخت‌افزار، دوشنبه و سه شنبه 6 و 7 شهریور ماه 1402 در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در آیین بهره برداری از خط تولید ماده انسولین از سلول گفت: به کمک یک شرکت دانش‌بنیان که چند ملیتی است و متخصصان جوان داخلی در آن سهم قابل توجهی دارند، تولید انسولین برای نخستین بار در کشور محقق شده است.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد: زمان ثبت‌نام در پذیرش رشته‌های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری تا روز پنجشنبه 9 شهریور تمدید شد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس سند هوش مصنوعی در قالب میز تخصصی سند هوش مصنوعی جهت طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد.