دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دریافت رتبه Fully Functionality از سازمان جهانی بهداشت برای تولید واکسن از سال 2009 میلادی، گفت: سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهادهای نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است.

تهران - ایرنا - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اطلاعیه‌ای زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1404-1403 برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی را از سه شنبه 28 فروردین اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: بکارگیری نیروی‌های انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند.

تهران - ایرنا - شرکت «کوروش کمپانی» که مدعی شده بود گوشی تلفن همراه آیفون را که بین 35 تا 40 میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شد از طریق حذف واسطه‌ها با قیمت 20 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند اما این شرکت به یکباره تعطیل و مالک آن متواری شد و در این میان، بیش از پنج هزار مالباخته، سردرگم و مبهوت برای احقاق حقوق خود به تکاپو افتادند.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در این استان با افزایش 2.9 درصد و در شهر تهران با افزایش 6.6 درصد تلفات انسانی مواجه هستیم و استان تهران در زمینه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

تهران - ایرنا - دبیر کمیته شیر مدارس گفت: سال گذشته 160 میلیون پاکت شیر در میان 8 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز ابتدایی و استثنایی مدارس دولتی توزیع و یک همت اعتبار برای این موضوع تامین شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: فهرست نهایی ساختمان‌های بلند مرتبه، مهم و ناایمن در پایتخت به دادستانی تهران اعلام شد که تاکنون 323 ساختمان پرخطر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حق بیمه دوازده هزار از اتباع خارجی غیر آسیب پذیر توسط خود بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشکدگان علوم و فناوری‌های میان‌رشته‌ای دانشگاه تهران موفق به ساخت نانو بیوسنسوری (حسگرهای زیستی نانویی) شدند که می‌تواند به تشخیص ساده و سریع بیومارکر یا نشانگرهای زیستیCRP و IL- 6 در بیماری عفونی سپسیس کمک کند.

تهران - ایرنا - چند سالیست که شاهد نوسانات تراز آب دریای خزر هستیم و این مساله نگرانی‌هایی را بابت خشک شدن آن ایجاد کرده، اما کارشناسان معتقدند این نوسانات جزو رژیم طبیعی خزر است؛ بنابراین هرگز خشک نمی‌شود اما مساله این است که باید مراقب زمین‌های بیرون آمده از آب یا همان اراضی مستحدثه ساحلی باشیم تا دخل و تصرفی در آنها صورت نگیرد.

تهران - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور با تاکید بر اینکه طبق تکلیف فرماندهی کل فراجا برخورد با خودروهای شوتی در اولویت همه پلیس‌های تخصصی قرار گرفته است، گفت: یکی از برنامه‌های پلیس استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های فراجا برای نظارت و برخورد با صنوفی است که اقدام به دستکاری خودروها و به اصطلاح تبدیل خودروهای سواری به شوتی می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش پوشش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفته های آینده در مناطق گرمسیری کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - باشگاه دانش پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای از صدور کارت‌های شرکت در آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی خبر داد و اعلام کرد: آزمون‌های مرحله دوم از ساعت هشت صبح فردا - شنبه 25 فروردین‌ماه - به طور رسمی آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا گفت: 101 نفر از هموطنان از روز سه شنبه تا روز گذشته - پنجشنبه - در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در ایام تعطیلات عید فطر، کاهش 46 درصدی را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد ماه انجام می شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1403 را توجه به منزلت، معیشت و خلق ثروت برای قشر فرهیخته کشور اعلام کرد و گفت: تحول گرایی باید مبنای تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های این صندوق در سال جهش تولید باشد.