دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستم فروردین به اعزام اولین گروه داوطلب پزشکی به عتبات عالیات، اعلام روش‌های پرداخت فطریه، شرکت 65 هزار اتباع خارجی درطرح‌های سرمایه‌گذاری، طراحی 20 برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بازماندگی از تحصیل، ثبت بیش از یک میلیون تولد درسال گذشته، مجوز ورود کالاهای ته‌لنجی مغایر با قوانین و مصائب مبتلایان اوتیسم پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کنگو ظرفیت‌های خوبی در حوزه محیط زیست دارد و ما آماده گسترش همکاری‌ها و انتقال تجربه در این حوزه با کشور کنگو هستیم.

تهران - ایرنا - بعد از قطع درختان در جنگل الیمالات، پیمانکار یک طرح گردشگری دیگر در پارک جنگلی بازچفت هم درختانی را قطع کرده است. گردشگری که سازگارترین شکل توسعه با محیط زیست است، برای جنگل‌های هیرکانی به یک تهدید تبدیل شده است. اما آیا نمی‌توان بدون تخریب، گردشگری را در این جنگل‌ها اجرا کرد؟ صیاد شیخی متخصص تنوع زیستی و مدرس اکوتوریسم روش صحیح را توضیح می‌دهد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان از بهره‌مندی یک میلیون و 546 هزار و 745 نفر از خدمات و برنامه‌های این سازمان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های ذینفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، گفت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از آغاز نام‌نویسی در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال 1403 از امروز (دوشنبه 20 فروردین) تا دوشنبه آینده (27 فروردین) و زمان برگزاری این آزمون دوم شهریور پیش‌رو خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه این سازمان در حوزه برونسپاری وظایف غیرحاکمیتی، گفت: از ورود بخش خصوصی به حوزه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت محصولات سلامت محور استقبال می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: بدون تردید برخورد قاطعانه و قانونی با مفسدان یکی از الزامات تحقق شعار سال است؛ از سویی دیگر باید با عناصر سودجو نیز برخورد کرد اما باید مراقب بود که این برخورد سبب هراس و فراری دادن تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که هدف آنها فعالیت سالم اقتصادی و تولیدی است، نشود.

تهران - ایرنا - بر اساس یک پژوهش، زنانِ دارای تجربه ازدواج زودهنگام علاوه بر مسائل مختلف فردی و زناشویی ممکن است آسیب‌هایی چون اضطراب و گوشه‌گیری اجتماعی، رها کردن تحصیل و عدم اشتغال و وابستگی اقتصادی را نیز تجربه کنند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری 20 برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل طراحی و با تدوین برنامه اقدام ملی برای انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب این کودکان، اقدامات جهادی و انقلابی آغاز شده است.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور سهولت در پرداخت زکات فطره توسط روزه داران روش‌های پرداخت زکات فطره را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قانون اجازه کالای ملوانی یا ته‌لنجی همچنین کالای کوله‌بری کاملا دچار اشکال و مغایر با سیاست و قوانین مقابله با قاچاق کالا است.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: یک میلیون و 57 هزار و 948 ولادت در سال 1402 در کشور به ثبت رسید و استان تهران رکورد دار میزان ولادت‌ها بود.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای چاپ مقالات محققان ایران در سطح بین‌المللی سخت‌گیری می‌کنند و تحریم علمی نیز در کنار تحریم‌های اقتصادی و سلامت آغاز شده که باعث کند شدن ارتقای امتیاز علمی ایران می‌شود.

سمنان - ایرنا - شماری از شهروندان دامغان مدتی است از وضعیت خدمات درمانی به ویژه در بیمارستان ولایت گلایه دارند و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل را خواستارند. نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی درباره ضعف‌ها مباحثی مطرح کرده و مطالباتی دارد. اما دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز مدعی تخصیص اعتبار ویژه به این شهرستان است.

تهران - ایرنا - معاون اقتصادی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور گفت: از ابتدای آغاز طرح جذب سرمایه‌های خرد و کلان مهاجرین و اتباع خارجی تاکنون حدود 65 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.