چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران اعلام کرد: وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند 1402 در مجموع 38.482 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

تهران - ایرنا - شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) انجام اصلاحات اساسی در اقتصاد برق را راهکار برون رفت از مشکلات صنعت برق به ویژه بخش توزیع عنوان کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: از ابتدای شروع عملیات اعزام عمره‌گزاران تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری 2 هزار و 500 زائر حج عمره به سرزمین وحی سفر کردند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: همه ظرفیت نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که 50 هزار متر مربع است تکمیل شده که نشان از استقبال گسترده شرکت‌های خارجی است.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه 8 اردیبهشت) با یک هزار و 22 واحد رشد در ارتفاع 2 میلیون و 304 هزار و 979 واحد ایستاد.

تهران - ایرنا - اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در فکتورینگ، اوراق گام و سفته و برات الکترونیک همگی کمک کننده تامین مالی بنگاه‌ها و بخش تولید هستند، گفت: 117 همت تسهیلات بدون ضامن توسط شبکه بانکی پرداخت شده که نشان می‌دهد در کنار مسیر تامین مالی تولید، خانوارها هم از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند.

مشهد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: آفت ملخ در تاغ‌زارهای شهرستان‌های سبزوار، خواف، گناباد و مه‌ولات طغیان کرد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری امسال با کارگران فرمودند که جهش از رشد متفاوت است؛ جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردند که باید در این مسیر قدم برداریم تا با جهش مواجه شویم.

تهران - ایرنا - در ادامه فروکش کردن قیمت ارز در بازار غیررسمی، امروز شنبه در بازار فردوسی تهران، قیمت فروش نقدی دلار به 62500 تومان کاهش یافت.

تهران - ایرنا - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان؛ مراقبان تمام قد امنیت غذایی، سلامت و بهداشت عمومی هستند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات مرغ را فرصتی برای ورود به گردونه تامین‌کنندگان جهانی این ماده پروتئینی دانست و گفت: ایجاد بازار دایمی صادراتی در منطقه عامل تقویت تولید داخل است.

تهران - ایرنا - نمایشگاه ایران اکسپو 1403 بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا 12 اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

تهران - ایرنا - استاندار تهران با بیان اینکه زمانی کارگر در شغل خود امنیت دارد که شغل او ضریبی از اطمینان‌بخشی برای محصول نهایی داشته باشد، گفت: پویایی اقتصاد به گذر و عبور از مرزهای دانش است و اقتصادی که بر پایه دانش تدوین شود، یک اقتصاد پربار است.

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین هدف برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو را توسعه روابط تجاری با کشورهای عنوان کرد و گفت: حجم تجارت خارجی ایران شامل صادرات غیرنفتی، صادرات نفت و واردات بالغ بر 153 میلیارد دلار بوده است که نزدیک به 50 میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات غیر نفتی است.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه هواشناسی گفت: گزارش بین‌المللی وضعیت اقلیمی آسیا نشان‌دهنده آن است که در سال جاری میلادی 80 درصد مخاطرات آب و هوایی آسیا را سیل و طوفان تشکیل می‌دهد.