شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 63 هزار هکتاری سطح زیرکشت گیاهان دارویی در راستای اجرای «طرح جهش تولید با مشارکت مردم» در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح‌های بین المللی آب گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به میزان 3.5 میلیارد دلار در سال را دارد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اقتصاد معادن، زمینه تثبیت استقلال اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تجارت الکترونیکی یکی از گروه‌های اقتصادی است که در 2 سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و این نویددهنده آن است که می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در عرصه ارائه خدمات بهتر به مردم بهره‌برداری کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در 22 هزار و 12 کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

بجنورد - ایرنا - زخم کاری رانش زمین بر محور بزرگراهی بجنورد - آشخانه که سال 99 در محدوده روستای خندقلو حادث شد هر از چندگاهی سر باز می‌کند و این بار صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درآورده و پیگیر موضوع شده است.

تهران - ایرنا - مطابق آمارها، راه‌آهن در جابه‌جایی مسافران حومه‌ای 48 درصد و در جابه‌جایی بین‌شهری مسافران 43 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی را تکذیب و اعلام کرد در حال حاضر فرودگاه‌ها هیچ محدودیت پروازی ندارند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم و معتقدیم این تصمیم عادلانه‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود.

تهران - ایرنا - برپایه آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال 1402 به 32 میلیون و 108 هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد 5.5 درصدی نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش 630 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید 3 میلیون و 250 هزار بشکه نفت در سومین ماه 2024 خبر داد.

تهران - ایرنا - از ابتدای روی کار آمدن عباس علی آبادی به عنوان وزیر صمت، خودروهای برقی در سرخط اخبار قرار گرفتند. در همین مدت تولید داخل و واردات آن در اولویت قرار گرفت و حالا قرار است از اردیبهشت ماه عرضه خودروهای برقی وارداتی انجام بگیرد. حال باید بررسی کرد روند واردات و عرضه این خودروها چگونه خواهد بود؟

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از فراهم شدن امکان صادرات 300 مگاوات برق تجدیدپذیر برای سرمایه‌گذاران این حوزه خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بنابر آخرین آمار سطح مبارزه علیه آفت سن مادر به 500 هزارهکتار رسیده و به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید توصیه می شود که گندم کاران هشدارها را جدی بگیرند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوزهایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده 17 هزار و 650 مجوز است و تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به 41 هزار و 793 مجوز رسیده که رشد آن نسبت به دولت دوازدهم به 1194 درصد بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از افزایش 4 برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد.