جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا به اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت‌کننده کارت‌های بانکی هموطنان (اسکیمر) در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با تداوم این طرح در نوروز، وقوع این نوع جرایم نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش باران در اکثر استان‌ها و بارش برف را در مناطق سردسیر کشور پیش‌بینی کرد.

تهران - ایرنا - در روزهای پایانی سال 1402 مرکز آمار ایران نرخ بیکاری زمستان را 8,6 درصد اعلام کرد که نسبت به زمستان 1401 با کاهش 1.1 درصدی مواجه شده است. احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال، برگزاری جلسات شورای اشتغال با حضور رئیس‌جمهور و توسعه سامانه رصد شغل از جمله اقدامات دولت برای کاهش بیکاری در کشور است.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از انجام چهار میلیون و 200 هزار تردد توسط ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تا روز پنجشنبه (دوم فروردین ماه) خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت جاده‌ای در سالی که گذشت به 14 میلیون و 750هزار تن رسید که حاکی از رشد 58درصدی است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توزیع روزانه کالاهای اساسی مردم در ایام عید نوروز گفت: عرضه گوشت قرمز گرم در فروشگاه های زنجیره ای آغاز شد.

تهران - ایرنا - صندوق بین‌المللی پول در اطلاعات آماری خود از 2.5 برابر شدن رشد اقتصادی ایران در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته خبر داده است.

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر جهادکشاورزی نوشت: عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی تورم را در مرداد ماه 97 با 19درصد تحویل گرفت و در اردیبهشت 1400 با 47 درصد تحویل داد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سرمایه 230 هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی و فروش 77 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: همچنان تردد وسایل نقلیه از محورهای چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی آب، شعار امسال یعنی «آب برای صلح» را ایده‌ای در مقابل شعار «آب، محور جنگ‌های آینده» دانست و خاطرنشان کرد: باور به ایده درخشان «آب برای صلح» برای هر کسی که در گستره آب به چاره‌اندیشی و چاره‌جویی می‌پردازد، یک شرط ضروری و انکارناپذیر است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه کشاورزان نسبت به عدم تعهد شرکت آب منطقه ای در رهاسازی به موقع زاینده‌رود معترض هستند گفت: بازگشایی زاینده رود با پیگیری و درخواست کشاورزان شرق اصفهان انجام شد.

تهران - ایرنا - افزایش رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم و ثبت 9 فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت در این دولت، سبب ابراز نارضایتی عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی دولت گذشته شده که در دوره مدیریت وی، متوسط رشد اقتصادی کشور صفر شده بود.

تهران - ایرنا - اداره کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: 20 پرواز فوق العاده نوروزی «هما» به مشهد مقدس انجام شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای از ثبت بیش از 266 هزار سفر بین شهری از ابتدای طرح نوروزی 1403 خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از زمان راه اندازی طرح پویش"چشم به راهیم" تا اول فروردین 1403 بیش از یک میلیون و 173 هزار تماس تلفنی با سامانه 141 سازمان راهداری برقرار شده است.