جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت‌وگو کرد.

تهران - ایرنا - مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با اشاره به حضور 250 شرکت خارجی در این دوره نمایشگاه، گفت: در این دوره نشست‌های B to B و پنل‌های تخصصی برای تبادل دانش و تجربه میان شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که پارسال نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص یافت.

تهران - ایرنا - رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو گفت: تاکنون 100 مدرسه در کل کشور نسبت به نصب سامانه خورشیدی اقدام کرده‌اند که امیدواریم همچنان توسعه پیدا کند.

تهران - ایرنا - یکی از مدیران کارخانه‌های منتخب نشان اقتصاد مقاومتی گفت: فعالان عرصه اقتصاد، صنعت و تولید رزمندگان و حافظان سنگر اقتصاد این کشور هستند و این سنگر امروز از خطیرترین سنگرهای مقاومت در مقابل بدخواهان ماست. برای اینکه بتوانیم نغمه ماندگاری از خود به جا بگذاریم حق نداریم در این جایگاه باشیم اما خوب عمل نکنیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش سه برابری مصرف و 24 برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست که مشترک باید بیش از 2 میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین 13 تا 38 درصد بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: پارسال 57 شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان چهار شهرک مسکونی در حال اجرا است.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران اعلام کرد: وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند 1402 در مجموع 233 هزار و 690 تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

تهران - ایرنا - قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (شنبه هشتم اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش 160 تومانی به 44هزار و 198 تومان و نرخ اسکناس یورو با افزایش 144 تومانی به 47 هزار و 232 تومان رسید.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از شناسایی 28 نیاز فناورانه و رفع 10 نیاز فناورانه واحدهای صنعتی طی سال 1402 خبر داد.

تهران - ایرنا - تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده به 452 هزار و 48 مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف 424 هزار و 576 مجوز است.

تهران - ایرنا - قیمت هر گرم طلا امروز (هشتم اردیبهشت ماه) در بازار طلای تهران با 40 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 460 هزار تومان رسید و سکه طرح جدید نیز نیز با کاهش 900 هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به 41 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

تهران - ایرنا - مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران از بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت خبر داد و گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

تهران - ایرنا - شاخص اجاره مسکن در فروردین امسال نسبت به ماه قبل حدود 1.65 درصد افزایش پیدا کرده که کمترین رقم از ابتدای سال 1401 است؛ ضمن اینکه رشد ماهانه اجاره‌بها از میانگین 8 سال گذشته هم پایین‌تر آمده است.