جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تعداد کل مشترکان صنعت برق کشور در سال 1402 با 2.5 درصد افزایش در مقایسه با سال 1401 به 40 میلیون و 593 هزار مشترک رسید.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بازارهای برق منطقه‌ای در 8 ماه عادی سال خبر داد.

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران ارزش معاملات برق در بورس انرژی در هفته نخست آغاز فعالیت شرکت های توزیع برق در این بازار، به بیش از 121 میلیارد تومان رسید.

تهران - ایرنا - مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی برداشت 250 هزار تن کلزا در سال زراعی جاری را با افزایش بین 60 تا 70 هزارتنی نسبت به سال گذشته پیش بینی کرد.

کاشان _ ایرنا _ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: 70 درصد گل و لای معابر و منازل مسکونی و اماکن تجاری این شهر جمع آوری شده و تا سه روز آینده کاشان به طور کامل پاکسازی می شود.

تهران - ایرنا - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی، کیفیت مطلوب و افزایش تقاضا برای محصولات ایرانی در بازارهای هدف خارجی، صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از مرز 6 میلیارد و 200 میلیون دلار فراتر رفت.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) در بیشتر نقاط کشور به جز شمال و شمال غرب، هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

تهران - ایرنا - صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای خسارات اقتصادی قابل‌توجهی را برای افراد، خانواده‌های آنان و به طور کلی ملت‌ها وارد می‌کند. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که تلاش‌ها برای بهبود ایمنی جاده‌ها کارساز هستند، بر این اساس با شناسایی و اولویت بندی اقدامات موثر و پیاده سازی سیستماتیک آن می‌توانیم شاهد کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده ای باشیم.

کاشان _ ایرنا _ کاشان - ایرنا - منتخب مردم حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل گفت: رسانه ها مسوولان دستگاه های اجرایی را برای رفع مشکلات مردم یاری کنند.

تهران - ایرنا - معاون بهره‌برداری و بازرگانی شرکت راه‌آهن درباره فضاسازی‌های رسانه‌ای کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» برای عبور قطار ترانزیتی از ایران، گفت: گویا این کنسرسیوم قصد انجام مقررات مرسوم در حوزه ترانزیت را ندارد و به همین دلیل تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای جو را تخریب و خارج از مقررات فعالیت کند.

تهران - ایرنا - خزانه‌دار کل کشور در مراسم رونمایی از برات الکترونیکی، گفت: از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای تامین تولید استفاده از برات الکترونیکی است و این ابزار همچون اوراق دولتی هیچ ریسکی ندارد.

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی عازم عربستان سعودی شد.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزی این سازمان گفت: سال گذشته 196 هزار و 164 کیلوگرم انواع آبزیان کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال 1401 از رشد 7 درصدی برخوردار است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به گرم شدن دمای هوا در سطح کشور گندم کاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

تهران - ایرنا - دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی از انتشار دو جلد کتاب با موضوع زهکشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 4 طرح از سازه‌های تاریخی آب ایران نیز به کمیته بین‌المللی آبیاری و زهکشی پیشنهاد شده که در صورت تصویب به عنوان آثار تاریخی آب ایران، ثبت جهانی خواهد شد.

تهران - ایرنا - زمینه های همکاری وگسترش تعاملات تجاری در حوزه کشاورزی در نشست مشترک اتاق تعاون ایران با هیات تجاری الجزایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.