پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کالاهای صادراتی استان با رشد23 درصدی ارزش دلاری، امسال از 74 میلیون و 500 هزار دلار فراتر رفت.

تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین یک‌هزار و 234 استاندارد آموزش مهارتی دانش‌بنیان باتکیه‌بر دانش «فناوری اطلاعات» خبر داد.

تهران - ایرنا - ایران می‌خواهد گاز روسیه را یا بخرد، یا سوآپ کند و با استفاده از این ظرفیت صادرات گاز به پاکستان را فراهم کند. روسیه اعلام کرده که در این همکاری، خط لوله در بخش پاکستان را که حتی یک کیلومتر آن ساخته نشده، احداث و امنیت خط را نیز تأمین می‌کند.

تهران - ایرنا - در حالی برخی رسانه ها، ایجاد مخاطرات سلامتی و زیست محیطی در عسلویه را به گردن طلای سیاه یا همان نفت خام می اندازند که در حال حاضر هیچ نفتی در منطقه عسلویه تولید نمی‌شود و تولیدات صنعت نفت در این منطقه شامل گاز، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت فردا به کشور و آغاز بارش‌ها از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از بعدازظهر امروز تا ظهر روز چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم بود.

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایمیدرو برای ارائه کمک‌های مالی و مشاوره‌ای به طرح های هفتگانه فولادی و به بهره برداری رسیدن آنها خبر داد.

تهران - ایرنا - درپی انتشار مطلبی با عنوان «پاسخ منفی دولت به فاطمی‌امین» در پایگاه خبری «اکو ایران»، ذکر چند نکته به‌منظور تنویر افکار عمومی لازم است.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه ایجاد اشتغال و رونق تولید را یکی از اولویت های اصلی استان دانست و گفت: در این راستا طرح توسعه شرکت ایران خودرو و تکمیل واحدهای بیواتانول (سوخت سبز) و بیوایمپلنت (تولید بافت‌های بدن انسان) کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (دوشنبه‌، هفتم آذرماه) با بهای 33 هزار و 680 تومان کار خود را آغاز کرد.

تبریز - ایرنا - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با کمک متخصصین حوزه مناطق آزاد، ضوابط این مناطق را پایش می‌کنیم تا برخی قوانین بی‌مورد و دست و پاگیر حذف شوند.

سنندج - ایرنا - خدمات رسانی به روستاهای کردستان در چند سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفت و اهالی روستاهای این استان ضمن برخورداری از گاز، جاده، مدرسه، بهداشت و برق، دیگر تنها به این نعمت‌ها قانع نیستند بلکه توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار علاوه بر کشاورزی و دامداری را مطالبه می‌کنند.

تهران - ایرنا - مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت که با مهندسی ارزش و پیش‌بینی تونل‌های حفاری در مسیر انتقال، هزینه طرح 15 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

کرمان - ایرنا - وضع بیکاری در کرمان و حتی کشور دچار سرنوشت عجیبی شده؛ از یکسو آمار بیکاران فراوان اعلام می‌شود از سویی در بسیاری از مشاغل نیروی کار وجود ندارد و فریادها نیز از اشتغال برخی اتباع که به علت نبود نیروی کار ایرانی دست به کار شده‌اند همیشه بالاست و کسی بدرستی نمی‌گوید گیر کار در کجاها قرار دارد.

مشهد - ایرنا - تعطیلی بازارچه باجگیران و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ترکمنستان، با تلاش سفارت ایران، حمایت وزارت امور خارجه کشورمان و پیگیری مسوولان خراسان رضوی، پایان یافته و بازگشایی این بازارچه از دوم شهریورماه امسال، افق‌های تازه‌ای را به روی بازرگانان و تجار منطقه گشود.

سمنان - ایرنا - «کشاورزی قراردادی» به عنوان راهکاری موثر در ترغیب کشاورزان برای اجرای «طرح الگوی کشت» به منظور نجات زمینِ بحران‌زده از کم‌آبی و مجالی برای تامین محصولات راهبردی مورد نیاز کشور و زیست فردا، مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است؛ راهبردی که می‌تواند کشاورزی را اقتصادی و شکوفا کند.

تهران - ایرنا - یک تولیدکننده صنعت رنگ و رزین، بر لزوم حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: لازمه حضور در بازارهای جهانی، تغییر رویکرد و ورود فناوری‌های مدرن در این صنعت بزرگ است که نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدید و انتقال دانش و نقدینگی دارد.