جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد کامیون های صادراتی به عراق در مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان روندی افزایشی و رو به رشد دارد.

تهران - ایرنا - شورای تجاری ایران و روسیه با هدف رفع موانع همکاری‌های صنعتی و تجاری میان طرف‌های ایرانی و روس آغاز به‌کار می کند.

ایلام - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 111 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور در مراحل ساخت قرار دارند.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در دو هشدار جداگانه با اعلام پایداری جو و آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک و اصفهان، هم‌زمان از کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما و آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در نیمه غربی کشور خبر داد.

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: تخصیص اسناد خزانه اسلامی در استان کردستان در اعتبارات سال 1400 نسبت به سال 1399، 51 درصد رشد یافت.

تهران - ایرنا - منتقدان دولت در حالی از صادرات بنزین 27 سنتی در سال جاری و ارزان فروشی دولت سیزدهم صحبت می‌کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع نه ارزان فروشی بنزین بلکه صاف کردن بدهی دولت روحانی در پیش فروش بنزین صادراتی است.

تهران - ایرنا - یورواستات از صادرات 95 میلیون یورویی پسته ایران به اتحادیه اروپا در 9 ماهه 2022 خبر داد و ایران را دومین صادرکننده پسته به اروپا در این دوره معرفی کرد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمتر از یک ماه آینده 183 شرط زائد و مانع صدور مجوز کسب و کار توسط هیات وزیران و 70 شرط که مصوبه مجلس شورای اسلامی بود ابطال و رفع می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از صدور 135 هزار و 507 مجوز از ابتدای امسال تا پایان چهارم آذرماه خبر داد.

تهران - ایرنا - از 6 فروردین ماه امسال تا 28 آبان ماه، 426 هزار و 637 درخواست اخذ مجوز برای 22 دستگاه اصلی در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده که 132 هزار و 81 مجوز به صورت کاملاً غیر حضوری و با حذف کامل کاغذ صادر شده است.

تهران - ایرنا - کاهش 3 درصدی نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در آبان ماه و تداوم این روند در ماه‌های اخیر، دورنمای مثبتی درباره کاهش تورم نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ابتدای شهریورماه 1400 تا 30 مهرماه 1401، بر اساس گمرک، 138 میلیون تن کالا به ارزش 66.6 میلیارد دلار صادر و 45.6 میلیون تن کالا به ارزش 59.6 میلیارد دلار نیز وارد شده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از آمادگی ایران برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز عراق خبر داد.

تهران - ایرنا - یک‌صد و هشتاد و پنجمین نشست عادی اوپک و سی و چهارمین نشست وزارتی اوپک پلاس به ترتیب روزهای شنبه و یکشنبه (12 و 13 آذرماه) در وین برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌هایی که تا کنون تغییرات و پیاده‌سازی کامل نسخه 2.2 سامانه سمات را اجرایی نکرده‌اند، اخطار داد 24 آذرماه سال جاری آخرین مهلت به‌روزرسانی سامانه اشاره تعیین می‌شود.

تهران - ایرنا - بدترین نوع رشد پایه پولی، رشد از محل اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی است که منجر به رشد این شاخص مهم تورم‌ساز در کشور می‌شود؛ گزارش بانک مرکزی از تحولات پولی و بانکی شهریور ماه نشان می‌دهد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با افت همراه بوده است.