جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فعال صنعت رنگ‌، رزین و پوشش‌های صنعتی گفت: کمبود مواد اولیه، بزرگ‌ترین دغدغه و مشکل این صنعت به حساب می‌آید که رکود و کاهش تولید را در پی دارد.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (چهارشنبه، نهم آذرماه) بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته 16 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.

جیرفت - ایرنا - زراعت سهم مهمی در اقتصاد جنوب کرمان دارد بنابراین برای تشویق کشاورزان این منطقه به تامین نیازهای غذایی مهم و راهبردی کشور می‌توان کشت قراردادی را توسعه داد اما برخی مشکلات پیش روی آن وجود دارد که موجب کاهش رغبت بهره برداران نیز شده است.

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی تعرفه عوارض صادرات محصول گوجه فرنگی زراعی برای استان های جنوب کشور از 60 هزار به 650 ریال کاهش یافت.

ساری - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: یک سوم جمعیت ایران در مناطق ناپایدار بافت فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی طرح آبرسانی به سنندج با بیان اینکه فاز دو طرح آبرسانی به سنندج در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بهره‌برداری از این فاز، 100 درصد آب شرب شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می‌کند و شاهد توزیع آب با کیفیت و پایدار در این شهر خواهیم بود.

کرمانشاه - ایرنا - طرح احداث منطقه آزاد قصرشیرین که 15 اردیبهشت سال جاری به صورت رسمی به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد با تصویب اساسنامه آن در هیات دولت عملا با وارد مرحله عملیاتی شدن از رکود خارج شد.

تهران - ایرنا - نرخ هر دلار آمریکا امروز (چهارشنبه، نهم آذر ماه 1401) در صرافی‌های بانکی با 352 تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 32 هزار و 813 تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته از آغاز به کار سامانه افشا تخلفات مدیران نهادهای مالی و ناشران بورسی خبر داد که در این گزارش با پاسخ به برخی سوالات، ابهامات موجود برطرف شده است.

قم - ایرنا - شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بتازگی در مکاتبه با استاندار قم مصوبه این شورا را در خصوص تفویض اختیار تصویب طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) با رعایت هفت شرط به کمیسیون ماده پنج استان قم ابلاغ کرد که می تواند الگوی خوبی در موضوع برون سپاری اختیارات از مرکز به استان ها باشد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری مزایده سراسری املات و متغلات این سازمان خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند، از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - کاهش نرخ تورم تولیدکننده درتابستان امسال تداوم داشت و براساس آخرین داده‌های مرکز آمار تورم فصلی 8.7 درصد، نقطه به نقطه، 6.1 درصد و سالیانه 9.8 درصد کم شده است.

تهران - ایرنا - صادرات گاز ایران به ترکیه در دهمین ماه سال جاری میلادی 70 درصد رشد کرد و کل مبادلات تجاری دو کشور از ابتدای این سال به بیش از 5 میلیارد دلار رسید.

قزوین - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: نگهداری از 221 هزار کیلومتر راه در کشور شامل ترمیم، لکه گیری، حفظ و نصب علائم و خط کشی نیازمند 190 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب نیرو گفت: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با عزم جهادی وزارت نیرو در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.