جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: روز گذشته (چهارشنبه) 896 میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شد که فقط 140 میلیون دلار آن خریدار داشت.

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم با تعهد ایجاد اشتغال یک میلیون نفری در سال کار خود را آغاز کرد که طبق آخرین گزارش‌ها از سامانه رصد ملی اشتغال، از ابتدای سال جاری تا کنون، دولت در این زمینه 66 درصد به تعهد خود عمل کرده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه نباید تولیدکننده در مسیر بروکراسی اداری معطل بماند، گفت: تولیدکننده و کارآفرین خط سبز اقتصاد کشور است و اگر جایی نیاز باشد قوانین را تسهیل و خط سبز اقتصادی ایجاد می‌کنیم.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ارزیابی یکجانبه به دور از انصاف است، اعلام کرد: در بیان انتقادات کارشناسی و تحلیل مسائل اقتصادی کشور لازم است از بیان مطالب و تحلیل‌های عامه‌پسند و یکجانبه که کمکی به تنویر افکار عمومی از واقعیات اقتصادی کشور نمی‌کند، پرهیز شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اتصال برق برخی مناطق هرمزگان در جریان زلزله روز چهارشنبه دچار اختلال شده و گروه‌های فنی در حال عیب‌یابی به منظور بازگرداندن پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان بر تلاش مشترک دو کشور برای افزایش حجم قرارداد مبادله برق در کنار توسعه همکاری‌ها در حوزه ساخت نیروگاه‌ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام ثبت رکورد مصرف بیش از 6 ترابیت بر ثانیه ترافیک در شبکه داخلی کشور، از ثبت این رکورد در جریان برگزاری بازی ایران و آمریکا در جام جهانی خبر داد که تنها چند روز پس از ثبت رکورد دیگر رخ داده است.

ساری - ایرنا - استاندار مازندران، لازمه تحقق بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده را برخورداری از راهبرد کلان دانست و گفت: بدون نگاه راهبردی تمامی طرح ها در این حوزه با شکست مواجه خواهد شد و به طور مقطعی انجام می شود.

ساری - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، هدف از نوسازی مناطق ناپایدار شهری را درآمدزایی ندانست و تاکید کرد: هدف والای بازآفرینی بافت فرسوده شهری امنیت جان و زندگی مردم است که دولت تمام قد از فعالان این عرصه حمایت می کند.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: انتشار اوراق ارزی برای پاسخ به تقاضای بازار و با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، به سهولت اسکناس آن پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی بسته اصلاح احکام بودجه‌ای حمایت از تولید و بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با اشاره به آماده سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای این قانون، گفت: از اول دی ماه شرکت‌های دولت ملزم به صدور صدورتحساب الکترونیکی می‌شوند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر، عبور موفق از اوج بار تابستان امسال را مرهون مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق به‌ویژه متخصصان حوزه بهره‌برداری عنوان کرد که رضایتمندی مردم و ثبت افتخار برای صنعت برق را در پی داشته است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو در جریان سفر خود به عشق‌آباد، در راستای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های آب و انرژی با رئیس جمهور کشور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تهران - ایرنا - بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، آغاز به کار کرد.

جیرفت - ایرنا - تلفیق کار علمی و عملیاتی اگر به شکل ساختارمند در هر جایی انجام شود خودش را به رخ می‌کشد و نمایان می‌کند، مخصوصا در فضاهای آموزشی و دانشگاهی مثل مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت در جنوب کرمان که امروز (چهارشنبه) شاهد افتتاح یکی از طرح‌های توسعه‌ای خود در بخش آبیاری قطره‌ای بود.