پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس آمار بانک مرکزی بدهی خارجی دولت در پایان شهریورماه امسال نسبت به سال گذشته 259 میلیون دلار کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: اجرا و تحقق اصل 44 قانون اساسی و ارتقای شاخص‌های عملکردی بنگاه‌های واگذار شده در بلندمدت در سایه توان مدیریتی بخش غیردولتی، از اهداف مورد انتظار خصوصی سازی است و دولت در واگذاری بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس، توانست به سمت تحقق این هدف گام بردارد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با 2 هزار و 145 واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و 408 هزار واحدی ایستاد.

ایلام - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: متوسط صدور پروانه های ساختمانی در کشور از 6 ماه به یکماه کاهش یافته است

تهران - ایرنا - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عرضه خودرو در بورس کالا را اقدام مثبتی خواند و گفت: تداوم عرضه خودرو در بورس کالا می‌توان انتظار حذف دلالی و به دنبال آن کاهش قیمت خودرو را در بازار آزاد داشت.

تهران - ایرنا - سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس سیاست‌های کلان کشور جهت جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، تاکنون در حدود 25 درصد از وسعت حوزه‌های آبخیز، اقدامات آبخیزداری انجام شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس ایستگاه‌های باران‌سنجی وزارت نیرو بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا امروز نسبت به دوره بلندمدت 54ساله با کاهش 16 درصدی همراه است.

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و 961 کنتور هوشمند برای چاه‌های کشاورزی نصب شده و بیش از 96 درصد چاه‌های کشاورزی استان مجهز به کنتور هوشمند است.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های حمل و نقلی در صادرات محصولات کشاورزی، در آینده نزدیک پارک لجستیک کشاورزی ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر 5 هزار هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.

تهران - ایرنا - بورس کالای ایران از عرضه 846 دستگاه خودرو سبک و سنگین در 2 هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار، 106 دستگاه دیگنیتی پرستیژ هم در بورس کالا عرضه می‌شود

تهران - ایرنا - یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ورود خودرو به بورس کالا، گامی در جهت آزادسازی و واقعی‌شدن قیمت‌ها است.

شیراز - ایرنا - مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: محدوده فعالیت این صندوق در بافت تاریخی، مذهبی، فرهنگی شاهچراغ (ع) به 360 هکتار افزایش یافت.

تهران - ایرنا - مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در جدیدترین پیش‌بینی خود از تداوم کاهش بارش در هفته جاری نسبت به هفته قبل در حوضه‌های آبریز کشور خبر داد و اعلام کرد: حوضه‌های آبریز مناطق شمالی و غربی این هفته بارش دارند و هفته آینده حوضه‌های آبریز جنوب غربی، غرب و شمالی شاهد بارش خواهند بود.

تهران - ایرنا - وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: دولت سیزدهم با تلاش‌های خود توانست با وجود اجرای هدفمندی یارانه‌ها ثبات نسبی بازار محصولات اساسی را به دنبال داشته باشد، به طوری که حتی برخی کالاها زیرقیمت مصوب نیز در بازار عرضه می شود، اما همچنان برخی رسانه‌های منتقد دولت به دنبال زیر سوال بردند این اقدامات هستند.

تهران - ایرنا - براساس آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه سال 1401 به 5594 هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه سال گذشته 15.8 درصد رشد را ثبت کرده است.