جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نرخ رشد جمعیت سال 98 را کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است.

ایرنا - قم - آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور حضرات آیات محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم، سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبری در قم، مرتضی حیدری فرماندار قم و جمعی از علمای حوزه علمیه و مسئولان استانی در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر برگزار...

تهران - ایرنا - یک روان درمانگر معقتد است، سلامت جسمی بدون سلامت روانی فرد که جامعه را می سازد، قابل تعریف نیست.

تهران - ایرنا - مهاجر بودن ساکنان بعضی از مناطق ضعیف و کم‌برخوردار نباید بهانه‌ای برای رفع تکلیف و عدم توجه به حل معضلات آنها باشد، در حالیکه همه مردم برای کمک باید بدون در نظر گرفتن هیچ مرز، قومیت و محدودیتی، کنار هم قرار بگیرند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: احداث پروژه‌های بیمارستانی در استان تهران در اولویت قرار گرفته تا وضعیت تهران و شهرهای اطراف آن از لحاظ سرانه تخت بیمارستانی تقویت شود.

اصفهان - ایرنا - بیش از 400 شرکت فناور در کشور فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات مبارزه با بیماری کرونا جهت‌دهی کردند که رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این مهم را تحقق راهبرد جهش تولید در عرصه سلامت با نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران نگران روند کنونی بورس نباشند، گفت: با توجه به رشد پرشتاب شاخص بورس از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت ماه، وجود چنین اصلاحی در بازار طبیعی است.

کرمانشاه - ایرنا - داروسازان و نیروهای شاغل در داروخانه‌ها در دوران تعطیلی کرونا نیز در میدان خدمت‌رسانی حاضر و به دلیل مواجه مستقیم با بیماران، در معرض ابتلای به ویروس خطرناک کرونا بوده‌اند؛ با وجود افزایش هزینه‌ها اما داروخانه‌ها با زیان بیش از 70 درصدی مواجه شده و اقتصادشان به خطر افتاده است.

خمین - ایرنا - رئیس شورای شهر دلیجان گفت: تجهیز پارک بانوان در این شهر در مرحله اول به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قزوین - ایرنا - خطر آتش‌سوزی با توجه به گرمتر شدن دمای هوا مزارع و منابع طبیعی استان قزوین را همانند سال‌های گذشته تهدید می‌کند.

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ایجاد 6 سرای نوآوری در زمینه پسماند، سلامت کار، فناوری نساجی، «پتروشیمی و نفت»، «فرهنگ و هنر» و گیاهان دارویی در این دانشگاه هدفگذاری شده است.

تهران - ایرنا - دولت آمریکا در راستای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ورود مسافران خارجی از برزیل را محدود کرد.

پکن - ایرنا - پس از چند روز که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین صفر شده بود شمار مبتلایان بار دیگر در این کشور دو رقمی شد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: نخستین نفتکش حامل سوخت ایران به یکی از بنادر ونزوئلا نزدیک شده و این در حالی است که دومین نفتکش نیز روز شنبه وارد دریای کارائیب شده و در آستانه ورود به آبهای ونزوئلاست.

تهران - ایرنا - شماری از معترضان مقابل «باشگاه ملی ترامپ» در ایالت ویرجینیا تظاهرات کرده و خطاب به رییس جمهوری آمریکا شعار" کشتن ما را متوقف کنید " سر دادند.

تهران - ایرنا - «محمد حمدان دقلو» معاون رییس شورای حاکمیت سودان یکشنبه شب گفت: وعده‌های کمک مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تحقق نیافته است.