سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود گفت: در جمهوری اسلامی ایران فضای مساعدی برای ایرانیان خارج از کشور که دلشان به یاد ایران و ایرانی می‌تپد وجود دارد، هر کسی در هر موقعیتی است می‌تواند به کشور بازگردد.

تهران - ایرنا - دبیر جشنواره پژواک رادیو از اضافه شدن بخش ویژه شهدای کرمان خبر داد و اعلام کرد مستندسازان می‌توانند در این بخش هم حضور پررنگی داشته باشند.

تهران - ایرنا - دبیرکل اجلاس میراث فرهنگی آسیا گفت: 19 پروژه حوزه میراث فرهنگی ایران به تصویب مرکز ائتلاف میراث فرهنگی آسیا رسیده و توانسته است رأی کشورهای مختلف کسب کند.

تهران - ایرنا - چهارمین دوره نمایشگاه «سازخانه» به همت خانه موسیقی ایران دوشنبه - 25 دی‌ماه - در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - دادگاه انگلستان پس از 4 سال از مزایده زندان «ریدینگ» محل حبس «اسکار وایلد» دستور داد این زندان به مبلغ 7 میلیون پوند به یک بنیاد آموزشی فروخته شود.

تهران - ایرنا - تهیه کننده برنامه «پانتولیگ» با اعلام این خبر که ضبط این برنامه از دو روز پیش با اجرای محمدرضا گلزار آغاز شده است، گفت: احتمالا پخش برنامه از هفته آینده از شبکه سه است.

تهران - ایرنا - سخنگوی انجمن سینماداران به ارائه توضیح درباره برنامه فعالیت سینماها در روز دوشنبه 25 دی‌ماه مصادف با شهادت امام هادی (ع) پرداخت.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه مقام مادران شهدا، گفت: رویکرد ما در حوزه فرهنگ و هنر باید تعالی جایگاه خانواده و مادر باشد و همه تولیدات هنری باید این موضوع مهم را تقویت کنند.

تهران - ایرنا - مستندساز «بهشت کوچک من» در لبنان با اشاره به اتمام کار ضبط این اثر گفت: چالش عمده این بود که به درام و قصه در لبنان برسیم، از گزارش فاصله گرفتیم تا شخصیت مناسب پیدا کنیم.

تهران - ایرنا - تالارهای نمایشی کل کشور همزمان با سالروز شهادت دهمین امام شیعیان تعطیل خواهند بود.

ساری - ایرنا - کلیسای "سرخ آباد" که از آن به عنوان کوچکترین کلیسای جهان یاد می شود برای بهره برداری و بازدید علاقمندان با مانع بزرگی با عنوان "استقرار بنای تجاری جلوی آن" مواجه است که اداره کل میراث فرهنگی مازندران تزریق اعتبار مورد نیاز برای خرید واحد تجاری از مالکش یا تهاتر را راهی برای نجات این کلیسای تاریخی عنوان می کند.

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب با اشاره به جایگاه علمی امام باقر (ع) فرمود: درس‌های اخلاقی که من و شما در کتاب می‌خوانیم و درباره آن تعمق کافی نمی‌کنیم، دانه دانه توصیه‌های امام باقر به آن کسانی بود که باید مشکلات مبارزه را تحمل می‌کردند و پیش می رفتند.

تهران - ایرنا - نشست ادبی «گوشواره‌های قلبی» به یاد شهید ریحانه سلطانی نژاد، شهید خردسال حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

تهران - ایرنا - مرحله نهایی جشنواره استعدادیابی و مسابقه استندآپ کمدی «استندکاپ» در حاشیه چهاردهمین جشنواره عمار برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر سومین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به روزهای پایانی فراخوان این رویداد اظهار داشت: تاکنون استقبال گروه‌های نمایشی برای حضور در این دوره بسیار خوب بوده، ضمن اینکه آثار به شدت با کیفیت، ویژه و مخصوص با موضوع رضوی به دست ما رسیده است.

تهران - ایرنا - دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» با برگزاری 9 کنسرت در سه شب متوالی، قدردانی از محمدرضا درویشی موسیقیدان پیشکسوت و رونمایی از یک ساز جدید در تالار رودکی برگزار شد.