سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - منتقد سینما معتنقد است تکرار مسعود کیمیایی حدیث نفس فیلمساز تغییر نیافته و پایبند به اصول واخلاقیاتِ مختص به خود در جامعه‌ای ملتهب و در معرض تغییرات پیاپی است که وقتی او نمی‌تواند خود را با چنین شرایطی تطبیق دهد، به ناگزیر به دنیای خود پناه می‌برد که نشانه‌های عینی آن را در فیلم «رد پای گرگ» وبعدتر در «سلطان»، «اعتراض» و «خون شد» می بینیم.

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه وارد شدن کالاهای صهیونیستی حتی کالاهایی که منشاء اسراییلی دارند را به کشور نخواهد داد.

تهران - ایرنا - در روزهای پایانی سومین هفته از دی ماه با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید. فیلم سینمایی «امیرکبیر» به کارگردانی «سعید نیک پور» از شبکه دو سیما و فیلم سینمایی «گاندی» به کارگردانی «ریچارد آتن برو»، از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

تهران - ایرنا - محمدصالح نیکنام کارگردان مستند «آلترناتیو» از آثار راه یافته به جشنواره فیلم «عمار» بیان کرد که این فیلم درباره آیت‌الله شریعتمداری است.

تهران - ایرنا - تفاهم نامه حج تمتع 1403 برای اعزام حجاج کشورمان به سرزمین وحی، میان رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.

تهران - ایرنا - مجسمه یوزپلنگ ایرانی در ابعاد واقعی به صورت چوبی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

تهران - ایرنا - تقویم برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران قطعی شد و پیش ثبت‌نام رسانه‌ها در این رویداد از 24 دی آغاز و نمایشگاه 23 بهمن در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) مشاوران این جشنواره و دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم رضوی را منصوب کرد.

تهران - ایرنا - «فوتبال برتر»؛ ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا 2023 با اجرای محمد حسین میثاقی از جمعه 22 دی ماه با پخش زنده افتتاحیه این مسابقات به روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ایجاد نگرش جدید در مدیریت پرونده‌های ثبت جهانی گفت: سازوکار مدیریتی پایگاه‌ها را باید تغییر دهیم و به صورت شبکه‌ای بخش وسیعی از این آثار را مدیریت کنیم.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به عرفان دفاع مقدس، گفت: باید کمک کنیم نظریه‌پردازی در زمینه دفاع مقدس شکل گیرد.

تهران - ایرنا - راه‌یابی مستند «نفس» به جشنواره جیپور هند، انتخاب سامان حسین‌پور برای حضور در کمپ استعدادیابی و پایگاه فرم کوتاه جشنواره فیلم برلین و انتشار نخستین عکس از «معجزه پروین» با بازی مارال بنی آدم از خبرهای سینمایی امروز است.

تهران - ایرنا - نشست علمی، پژوهشی «پرواز اندیشه و پویایی نماها در انیمیشن و موشن‌گرافیکس» با حضور اساتید و هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - کتاب «همنواز» شامل 30 قطعه همنوازی سنتور و تنبک براساس کتاب‌های پشنگ کامکار و 10 دونوازی تنبک با تالیف حمید قنبری در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - نمایش موزیکال عاشقانه «شلُ بِمُل» با طراحی و کارگردانی مهدیه نساج در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه خواهد رفت.

کاشان _ ایرنا _ در 27 جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمدالباقر (ع) مردم دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل به پاس ارج نهادن به ساحت مقدس آن حضرت پیاده از کاشان عازم مشهد اردهال شدند.