دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی سازمان کوثر در حوزه‌های صنعت، معدن، ساختمان و بخصوص کشاورزی و دام و طیور دارای وظایف مهمی است که به تکالیف خود به بهترین شکل عمل می‌کند، اما برخی نهادها و افراد در انجام وظایف حمایتی خود نسبت به سازمان کوثر کوتاهی می‌کنند.

تهران - ایرنا - رییس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جلسه فوق‌العاده وزیر فرهنگ برای پیگیری ماجرای قتل داریوش مهرجویی خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیام تسلیت در پی فقدان تاسف بار داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر نوشت: سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

اصفهان - ایرنا - سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تا زمانی که اختلاف نظرها در تولیت «مسجد سید» حل نشود، مشکلات و شرایط برای این اثر قاجاری بحرانی خواهد بود.

تهران - ایرنا - عملیات «طوفان الاقصی» جدیدترین برگ از تاریخ مبارزه آزادیخواهانه فلسطین است که در پس برگ‌های زیادی از کتاب تاریخ این کشور و از جمله برگ سازش و تسلیم نوشته شد. در حافظه تاریخی مردم فلسطین دیپلماسی مذاکره و سازش برای صلح یادآور روزهای ذلت و تحقیر آن‌هاست.

تهران - ایرنا - شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف آموزش و معرفی کسب و کارها و کارآفرینان برتر برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که «صدای دانش»، «خاص باشید»، «فرصت» و «پیام خدمت» از جمله آنهاست.

تهران - ایرنا - وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در نخجوان (آذربایجان) گفت: نمایندگی فرهنگی آینه کشور در عرصه بین‌الملل است و نمود فعالیت‌های داخل کشور را در خارج از مرزها بازتاب می‌دهد.

تهران - ایرنا - سفر، دیدن طبیعت، تماشای آثار هنری، حس هم‌ذات‌پنداری با حقیقت هستی را تقویت می‌کند و موجب تسکین دردهای انسان که عموما ناشی از تنهایی، ماشینی‌سازی، مصرف‌گرایی مطلق، دوری از اصالت و نبود ارتباط موثر است و گردشگری تجویزی برای درمان همه این دردهای بشر است.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به ارسال 518 اثر به دبیرخانه سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت «جایزه سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» گفت: اختتامیه این جایزه 25 مهرماه برگزار می‌شود.

شهرری - ایرنا - آیین افتتاح اردوهای راهیان بهشت دانش‌آموزی با عنوان "هم‌عهدی با امام و شهدا" به منظور آشنایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه با فرهنگ ایثار و شهادت امروز یکشنبه با حضور مسئولان در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران آغاز شد.

تهران - ایرنا - وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت: این که کشورهای منطقه ایران تاکنون به اتحادی منطقه‌ای شبیه اروپا نرسیده‌اند دلیلش رقابت و دنبال کردن منافع ملی شان است.

تهران - ایرنا - حمایت از مردم مظلوم غزه وظیفه تمامی آزادگان جهان است. موضوع فلسطین موضوع تنها کشورهای اسلامی نیست بلکه موضوعی جهانی است با ابعادی گسترده‌تر و فراگیرتر.

تهران - ایرنا - در سال‌های اخیر هرقدر سلطنت‌طلبان تلاش می‌کنند تا نقطه شروع نزاع ایران و آمریکا را بی‌اعتبار کنند اسناد و گفته‌های مقامات غربی بیش از پیش مداخله مستقیم دولت آمریکا و انگلیس را در کودتای 28مرداد تایید می‌کند.

تهران - ایرنا - خبر به اندازه کافی برای تمام دوستداران سینما نابودکننده بود؛ شوک شبانه بزرگی که به تاریخ سینما وارد شد.

تهران - ایرنا - حدود یکسال پیش و در شهریور 1401 بود که گروه سینمایی هنروتجربه بار دیگر و پس از 6 ماه تعطیلی، با تغییراتی آغاز به کار کرد. در این گزارش تلاش کرده‌ایم عملکرد یکساله این گروه سینمایی را با استناد به سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) بررسی کنیم.

یزد - ایرنا - استان یزد با قدمتی بیش از سه هزار ساله با بناها، اماکن و کاروانسراهای متعدد تاریخی، از مناطق کهن ایران زمین است که با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک در حاشیه کویر مرکزی ایران، گذرگاهی امن برای کاروان‌های مختلف بوده است.