شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی این استان به‌ویژه صنعت پرورش میگو، صیادی و پرورش ماهی در قفس علاوه بر جاذبه‌های اقتصادی از جاذبه‌های گردشگری مناسبی بهره‌مند است، گفت: هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های شیلاتی خود می‌تواند محور خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

تهران - ایرنا - بعد از حملات مکرر رژیم اشغال‌گر قدس به نوار غزه در سال 2014، جمعی از سینماگران و هنرمندان در سراسر دنیا به جنگ و وحشیگری علیه فلسطینیان اعتراض کردند. «خاویر باردم، پنلوپه کروز و پدرو آلمادوار» که هر سه برنده جایزه اسکار هم بودند نامه‌ای را امضا کردند که در آن از سران اتحادیه اروپا خواسته شده بود اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

کرمانشاه - ایرنا - «در سفارت آغوش تو» عنوان جدیدترین مجموعه شعرهای «رضا موزونی» شاعر و نویسنده کرمانشاهی است که مهرماه سال جاری به زیور طبع آراسته شد و در دسترس علاقمندان به شعر و ادبیات قرار گرفت.

تهران - ایرنا - معنویت می‌تواند در همه ابعاد گردشگری حلول یافته و امکان معنا بخشیدن و بازآفرینی یک سفر را مهیا سازد، لذا شناسایی و تقویت مولفه‌های سازنده یک تجربه معنوی، مساله اصلی مدیریت گردشگری با نگاه معنوی است.

تهران - ایرنا - از دهه 60 و 70 سینمای ایران به عنوان دهه‌های طلایی سینما یاد می‌شود، دهه‌هایی که اقبال به سینما در ایران با سینمای کودک پا گرفت و بعدتر با «دونده»،«خانه دوست کجاست،«بچه‌های آسمان» و... جهانی شد. مقایسه آن روزها با سینمای امروز کمی تلخ به نظر می‌رسد اما شاید تلنگری باشد تا بتوان سینمای کودک ایران را در محتوا و جریان‌سازی به آن روزها نزدیک‌تر کرد.

ارومیه - ایرنا - لباس‌های سنتی نماد هویت و تاریخ هر سرزمین هستند که در تاروپود هرکدام از آنها زیباترین ارزش‌ها نقش بسته؛ هرکدام از آنها روایت‌گر فرهنگ دیار خود بوده و هریک قصه‌ای به درازای تاریخ دارند؛ اما این روزها در پی توجه بیش از حد مردم به مدرنیته، این لباس‌ها در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته و به فراموشی سپرده شده است.

ساری - ایرنا - سواحل مازندران در همه ایام سال پذیرای گردشگران داخلی از اقصی نقاط کشور است و گردشگری در فصل دل انگیز و خیال انگیز پاییز به ویژه در ساحل جویبار خاطرات خوبی را برای مسافران رقم می زند که حضور قابل توجه مسافران در این فیلم دیده می شود.

زنجان - ایرنا - تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله رشته‌های هنری جذاب و با ارزآوری بالا محسوب می‌شود که انجام حمایت‌های لازم از آن به رشد و رونق اقتصادی این حرفه منجر خواهد شد.

تهران - ایرنا - حافظِ ما در فرهنگ بشری بی‌مانند است؛ شاعری که شعرِ فارسیِ او را زاهدان و عارفان در قنوت نماز به جای ادعیه و آیات عربی بخوانند و در عین حال کافران هر دوره‌ای شعر او را آینه اندیشه‌های خود بدانند؛ مردمِ ما، دیوانش را در کنار قرآن مجید، سرِ سفره عقد و هفت‌سین سالِ نو قرار دهند و با آن فال بگیرند و استخاره کنند.

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: "علیقلی علی‌بیگی" رزمنده پیشکسوت و جانباز 101 ساله شهرستان بن روز جمعه بر اثر عوارض ناشی از حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس و کهولت سن درگذشت.

تهران - ایرنا - همسر یکی از شهدای مدافع امنیت می‌گوید: سجاد به سربازانی که در سیستان و بلوجستان از لحاظ مالی مشکل داشتند کمک می‌کرد و حتی سربازی که او را به شهادت رساند در اعترافاتش گفته است که من نمی‌خواستم به سمت شهید سجاد فراهانی شلیک کنم چون او با من خیلی مهربان بود.

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مجامع به اصطلاح مدعی حقوق بشر چشم‌ها و گوش‌های خود را به روی حقایق غزه بسته‌اند، خواستار توقف سریع حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و مظلوم فلسطین شد.

تهران - ایرنا - مجید اسطیری گفت: امروز به رویکردهای عمیق نسبت به رمان مقاومت نیاز داریم. به‌ویژه شناخت دشمن مقوله بسیار مهمی است؛ شناخت نسبت به این موضوع که دشمن چه فکری در سر دارد و مبانی فکری او چیست؟.

کاشان - ایرنا - مردم کاشان بعد از نماز جمعه 21 مهر ماه در حمایت از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند.

تهران - ایرنا - معاون اتحادیه نویسندگان تاجیکستان گفت: در تاجیکستان تعداد افرادی که فارسی نمی‌دانند، انگشت‌شمار است و مردم و به‌ویژه جامعه ادبی و اهالی فرهنگ تاجیکستان با نویسندگان و شاعران ایرانی آشنایی دارند.

تهران - ایرنا - نمایش «مهم نیست» اولین نمایش محیطی، پس از حدود 10 سال وقفه در اجرای این گونه نمایش غیر سالنی، در کافه سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.