دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی نوشت: خبر فقدان تاسف بار هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر عمیق شد.

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، جزئیات اجلاس سراسری نماز به میزبانی زنجان را تشریح کرد و گفت: کمیته‌های مربوط در این حوزه تشکیل شده است.

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش در شهرستان کرج در این استان را تشریح کرد.

کرج - ایرنا - مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز بامداد یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای در صفحه اجتماعی خود از درگذشت داریوش مهرجویی کارگردان سینمای کشور خبر داد.

رشت - ایرنا - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از شرکت کنندگان جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان گفت: در سال های آینده این جشنواره باید در سطح منطقه برگزار شود و پذیرای هنرمندانی از سایر کشورها نیز باشیم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با تاکید بر اینکه همگرایی دولت های مسلمان در دفاع از غزه الزامی است، گفت: دشمن صهیونیستی در این مواجهه، همزمان در جنگ شناختی و عملیاتی را شکست خورده است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی موزه سینمای ایران خبر دریافت ورودی 100 هزار تومانی برای بازدید از این موزه را تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات در بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرمایه گذاری در سازمان اوقاف به پنج مرحله تقسیم می شود که در این میان اولین و مهمترین بخش شناسایی رقبات و پتانسیل آنها است.

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در هفته جاری گفت: با اتکا به نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع)، 110 برنامه فرهنگی توسط ادارات ما در طول این هفته در شهرستان ری اجرا خواهد شد.

تهران - ایرنا - اسامی و عناوین هنرمندان عکاس و عکس‌های راه یافته به سومین نمایشگاه و مسابقه عکس «ایران من» اعلام شد.

تهران - ایرنا - معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی بزرگترین و رکورددارترین تولیدکننده اخبار جعلی در جهان است، گفت: ما نیازمند وفاق و هماهنگی‌های بین کشورهای اسلامی و محور مقاومت هستیم.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «سامپو» به بیست و یکمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «مالاگا» اسپانیا راه یافت و از پوستر فیلم کوتاه «دَدَ چوپان» در آستانه نخستین حضور جشنواره‌ای رونمایی شد.

اهواز - ایرنا - جمعی از شاعران، ادیبان و هنرمندان خوزستانی به مناسبت بزرگداشت روز لسان الغیب، حافظ شیرازی در آیین "خلوت خیال" در اهواز گرد هم‌آمدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور از غربالگری در کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور خبر داد و از مسئولان کانون‌ها خواست تا به وظیفه خود در جهاد تبیین جامه عمل بپوشانند.

تهران - ایرنا - وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در آلماتی گفت: امروز طرف قزاق با آغوش باز تعامل فرهنگی را می پذیرد چراکه عقیده دارد تقویت تعامل فرهنگی، به ماندگاری تعاملات سیاسی و اقتصادی یاری می‌رساند.

تهران - ایرنا - وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان گفت: هرچقدر بتوانیم با تکیه بر اشتراکات فرهنگی فعالیت های بیشتری داشته باشیم موفقیت بیشتری خواهیم داشت.