دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

گناوه - ایرنا - همزمان با روز ملی خوشنویسی، 12 نفر از هنرمندان خوشنویس شهرستان گناوه در برنامه بداهه نویسی، بخشی از اشعار حافظ، شاعر بزرگ ایرانی را به رشته تحریر در آوردند.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده کنسرت موسیقی «خاطره‌سازها» با اشاره به لزوم توجه به موسیقی اصیل گفت: خواننده‌ها و بسیاری از اجراهای موسیقی امروز تبدیل به کالا شده‌اند و نسل امروز نیازمند شنیدن موسیقی و کلام خوب است.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت آیین سنتی کوزه شکنی شهرستان قاینات در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - نامزدهای سومین جایزه سردار شهید حسین همدانی در بخش‌های خاطره و ویراستاری معرفی شدند.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه فرهنگ هر کشور اقتضائات خاص خود را دارد که وضع استانداردهای جهانی را دشوار می‌کند، گفت: باید به اقتضائات بومی توجه کنیم. دو مفهوم مردم و آگاه کردن را می‌توانیم قدر مشترک عناصری بدانیم، که در تعریف کتابخانه‌های عمومی و کشف معرف کتابخانه‌ها به فعالان کمک می‌کند.

تهران - ایرنا - مجموعه مستند «خلیل آفریقا» در آستانه ورود امام آفریقا به ایران، با موضوع فعالیت جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی، در 5 قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - «مسلخ» به قلم، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ملایی تا 30 مهر هر شب ساعت 19:30 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

تهران - ایرنا - مستند «روایت حبیب» با محوریت ابعاد مختلف زندگی و شهادت سردار حاج حسین همدانی از شبکه 5 سیما روانه آنتن می‌شود.

تهران - اینرا - آلبوم «یه روز...» نخستین آلبوم گرشا رضایی که برای نخستین بار با ارکستر بزرگ تولید شده است، به زودی روانه بازار موسیقی ایران خواهد شد.

تهران - ایرنا - برنامه اجراهای تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر در هفته آخر مهرماه با میزبانی از هشت نمایش صحنه‌ای و محیطی اعلام شد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه رسانه‌ای با وجود تمام گرایش‌ها خدمت جبهه مقاومت اعلام می‌کنیم که در کنار شما هستیم و جامعه ایرانی داغدار کودکان شماست.

تهران - ایرنا - دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به انجام عملیات ترکیبی در عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در حال تدارک زمینه پوشش گسترده رسانه‌ای در جبهه مقاومت هستیم.

تهران - ایرنا - شانزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» با نمایش و بررسی فیلم کوتاه «دشنه» از شبکه مستند پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده سریال «مردان آنجلس» با اشاره به توجه به مسئله فلسطین در آثار معاصر و تاریخی گفت: در این حوزه، سینما و تلویزیون باید آثاری بسازد تا ضمن کیفیت بصری، واقعیات رفتارهای صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها را به نمایش بگذارد.

تهران - ایرنا - پرچم و لوای نمادین فتح قدس شریف طراحی و در اختیار عموم قرار داده شد.