دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در هرجایی که هستیم، «حماس تمامی امت های عربی و اسلامی و توده های فلسطینی را در داخل و خارج به حرکت دسته جمعی به سمت مرزهای فلسطین یا نزدیک ترین مرز، دعوت کرده است». حداقل کار، حرکت توده هایی از مردم به سمت عراق و مرز اردن است تا با فشار بر مرزها درخواست خروج به سمت اراضی اشغالی و عظمت و رسوخ تصمیم مردمی را به گوش جهان برسانند.

ساری - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از صدور 50 موافقت اصولی طرح‌های سرمایه گذاری در استان، در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

شیراز - ایرنا - همواره خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی در ذهن ایرانیان ادب دوست، تنها با همان تصویری متبادر می‌شود که از ذهن و هنر استاد محمود فرشچیان تراوید و بر جلد دیوان‌های حافظ نقش بست.

ساوه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: به منظور بازگشایی درهای کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران انعقاد تفاهم نامه با مالکان در دستور کار است.

تهران - ایرنا - معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به خاطر تحریم‌ها یک وقفه کوتاه در تامین داروهای مورد نیاز جانبازان اعصاب و روان پیش آمده بود، گفت: به هر نحوی شده سعی می‌کنیم داروهای مورد نیاز این بیماران را فراهم کنیم.

تهران - ایرنا - خانه کتاب و ادبیات ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان با عرضه یکهزار و 200 عنوان کتاب حضور دارد.

تهران - ایرنا - مجموعه کارگاه‌های آموزشی «شخصیت‌سازی و شخصیت‌پردازی» در فیلمنامه‌نویسی توسط موزه سینما برگزار می‌شود.

اصفهان - ایرنا - وان بو هان، کودک 12 ساله چینی است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم اصفهان به عنوان داور کودک بخش بین‌الملل شرکت کرده است. با او درباره این رویداد گپ زدیم و نظرش را درباره فیلم‌های ایرانی پرسیدیم.

ساری - ایرنا - اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در اقدامی مبتکرانه، با حمایت از کسب و کارهای کوچک، بخشی از فضای خالی کتابخانه‌ها را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار داده تا اعضای کتابخانه با شرکت در کلاس‌های آموزشی، فرصت برخورداری از یک حرفه را داشته باشند و فضاهای این نهاد فرهنگی از کارکردتک بُعدی خارج شده است.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «بیست‌ویک هفته بعد» به کارگردانی نسرین محمدپور جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی بوسان کره جنوبی را از آن خود کرد.

تهران - ایرنا - پدر شهید مدافع امنیت می‌گوید: افتخار می‌کنم به پسرم که به استقبال شهادت رفت و در مسیری قرار گرفت که من اکنون در کشورم سربلند هستم؛ او متعلق به همه مردم است چون آنها بیشتر از من برای شهادتش ناراحت شدند. با شهادت پسرم اغتشاشات خوابید و مردم متوجه شدند اغتشاشگران به خاطر تورم و معیشت آشوب نکردند و دنبال اهداف دیگری هستند.

تهران - ایرنا - تا پیش از یک دهه گذشته، انیمیشن، جایگاه چندان مطلوبی در سینمای ملی ما نداشت؛ مخاطبان ایرانی در این حوزه، بیشتر مصرف‌کننده بودند و از خوراک غربی ارتزاق می‌کردند. در طول یک دهه اخیر اما اتفاق‌های بسیارخوبی در حوزه تولیدات انیمیشن رخ داد و استقبال باشکوهی را به خود دید.

اصفهان - ایرنا - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: وزارت میراث فرهنگی این سیاست را پیش گرفته است که پرونده های ثبت جهانی بعدی ایران در قالب زنجیره بناها باشد و گزینه‌هایی مثلِ خانه، مدرسه، حمام و کبوترخانه ایرانی از این جمله است.

تهران - ایرنا - به گفته رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزاری برنامه‌ها فرهنگی و ادبی با اقدامات و نظرهای رئیس جمهور شکل و شمایل بهتر، گسترده‌تر و منسجم‌تری پیدا خواهد کرد.

تهران - ایرنا - ورود «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه به جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا برخی شاعران در وصف او شعر بسرایند و زکزاکی را اسطوره شیعیان با ایمان، سفیر روح‌الله، نمونه ایثار و امام عاشقان در نیجریه بخوانند که بودنش نوید نور و مژده ظهور امام زمان (عج) دارد.

گرگان - ایرنا - مدرسه فضای مناسبی برای گفت‌وگوهای درون و بین‌نسلی است. برخی مدارس گلستان با ایجاد و استقرار کرسی‌های آزاداندیشی پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان را در کنار تبیین مسائل داخلی با مسائل روز جهان آشنا می‌کنند.