یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

نوشهر - ایرنا - دهکده گردشکری زانوس کجور نوشهر روز جمعه با حضور جمعی از مسوولان استانی در روستای زانوس بخش کجور این شهرستان افتتاح و به گفته رییس هیات مدیره این واحد برای 100 نفر اشتغالزایی شد.

تهران - ایرنا - سی و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما»، موضوع «ذائقه‌سازی انیمیشن برای کودکان» را بررسی می‌کند.

تهران - ایرنا - بخش «حافظ» همزمان با روز ملی زبان فارسی - تاجیکی در آثارخانه (موزه) ملی تاجیکستان افتتاح شد.

کاشان - ایرنا - وارثان حماسه مشهداردهال کاشان روز جمعه با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر (ع) و برگزاری آیین سنتی مذهبی قالی‌شویان بار دیگر فریاد لبیک یا حسین سر داده و برای حرکت در مسیر استمرار نهضت حضرت سید الشهدا (ع) پیمانی دوباره بستند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نوشت: سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه حقیقت، ایمان، شجاعت و باور به پیشرفت را به آنها نشان دهد.

ساری - ایرنا - فصل دوم کاوش باستان‌شناسی آتشکده ارفع‌ده سوادکوه که از آن به عنوان نخستین آتشکده دوره ساسانی و پساساسانی مازندران یاد می‌شود با بیرون آوردن بخش‌های دیگری از این بنای مذهبی باستانی از زیر خاک پایان یافت.

تهران - ایرنا - نویسنده کتاب «مار و آسمان» با تاکید بر اینکه این کتاب درباره مفهومی است که همه از یاد برده‌اند، گفت: به ما از کودکی آموختند یا می‌آموزند که این شمایید که باید به آسمان (نماد خداوند) نگاه کنید، یک نفر نیامد به ما بیاموزد که آسمان هم دلتنگ نگاه شماست.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره 10» معتقد است که به سینمای قهرمان‌محور در حوزه دفاع مقدس کمتر پرداخته شده و از آنجایی که مردم علاقه زیادی به قهرمان دارند، لازم است به این حلقه مفقوده در سینمای دفاع مقدس توجه بیشتری معطوف شود.

تهران - ایرنا - تنها امکان موجود فهم این امر است که لذت بدون محدودیت لذت نیست. ما باید لذت را به مثابه محصول میانجی‌گری ببینیم، نتیجه تعامل ضروری ما با یک دنیای عمومی.

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بررسی و مطالعه احیای روابط گردشگری با مصر را آغاز کرده‌ایم و منتظر تصمیمات دیپلماتیک وزارت امور خارجه هستیم.

سنندج - ایرنا - جوانان دیروز، گنج‌های امروز، همان‌هایی که تمام نشاط و جوانی‌شان را رنج‌ها و سختی‌های روزگار با خود برده است و امروز ادعایی ندارند و فقط به کمی محبت، اندکی توجه و ذره‌ای مهربانی نیاز دارند.

کرمان - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه برای یخدان مویدی شهر کرمان کاربری فرهنگی تعریف شده است گفت: برای از سر گیری مرمت عمارت شترگلوی ماهان نیز در حال رایزنی هستیم.

تهران - ایرنا - کارگردان «هایپاور» گفت: برخی کارگردان‌ها معتقد به گنجاندن پی‌رنگ‌ها بر اساس تصورات ذهنی خود در آثار سینمایی دفاع مقدس هستند که این را جایز نمی‌دانم.

تهران - ایرنا - هنرمندان برگزیده استان‌های مختلف کشور در دومین دوره جشن مهر سینمای ایران پنجشنبه شب با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت در تالار اجتماعات ایوان شمس مورد تجلیل قرار گرفتند.

قم - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله ناصری مصداق حقیقی یک انسان باتقوا بود و هیچ‌گونه خود برتربینی در شخصیت ایشان وجود نداشت.

تهران - ایرنا - هیچ کدام ازپیش‌بینی‌ها درست نبود و جایزه نوبل ادبیات 2023 به یون فوسه نمایشنامه‌نویس نروژی رسید.