یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - بابلی ها برای هویت بخشی و معرفی پیشینه کهن دینی، فرهنگی و اقتصادی شهر خود، اولین همایش ملی "بابل شهر دارالمومنین" را به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار کردند.

تهران - ایرنا - آتیلا پسیانی در حدود نیم قرن فعالیت حرفه‌ای خود، جریان‌سازی مطلوبی را در تئاتر نوآر و روند پیشرفت آن رقم زد. در سینما و تلویزیون نیز چونان پدرخوانده‌ای دلسوز ظاهر شد و موجبات ترقی چندین نسل بازیگر را رقم زد.

تهران - ایرنا - با پایان یافتن ماه صفر، سینما، رونق دیگری به خود گرفته است. فیلم‌های متنوعی به روی پرده رفته‌اند که دایره مخاطبان سینما را وسیع‌تر کرده‌اند. این اکران، سرآغاز اکران پائیزی با به‌عبارت دیگر، شروع اکران نیم‌سال دوم کشور است و از اهمیت بسیار برخوردار بوده؛ جریانی که قرار است طی 6 ماه آتی، گیشه سینمایی کشور را از مرز هزارمیلیارد تومان عبور دهد.

نوشهر - ایرنا - شهرستان‌های غرب مازندران اطلس تمام نمای گردشگری ایران در ایام مختلف سال با میزبانی میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از نقش اجتماعی آنان برای توسعه منطقه بهره نگرفته است که تحقق این مهم نیازمند تهیه و تدوین طرح علمی و برنامه‌ریزی اصولی است.

اصفهان - ایرنا - سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: انتظار ما از نهادها و کسانی که از بناهای تاریخی بهره‌برداری می کنند این است که بیشتر مراقب امانت‌های میراثی باشند.

تهران - ایرنا - مادر مسلم شیرین آبادی از شهدای دفاع مقدس گفت: یک بار بیشتر برای پسرم تولد نگرفتم، 15 ساله بود که به جبهه رفت، چند بار به او گفتم می‌خواهم برایت جشن تولد بگیرم، گفت که بگذارید وقتی از جبهه برگشتم، اما به شهادت رسید و این آرزو بر دل من و پسرم ماند؛ الان 41 سال است در نبودش

اصفهان - ایرنا - سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت.

یزد - ایرنا - همزمان با هفته نیروی انتظامی (روز جمعه) نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بانوان شرب العین یزد شامل خشکبار، پارچه و صنایع دستی بومی و محلی در حسینیه این روستا افتتاح و یک هفته برای بازدید عموم دایر است.

تهران - ایرنا - «آتیلا پسیانی» در تمامی سال‌ها فعالیت خود، با استمرار حضور خود در صحنه تئاتر، پرده سینما و قاب تلویزیون، به چهره محبوبی تبدیل شد که دور ماندن از حاشیه، روند و میزان این محبوبیت را طولانی‌تر و بیشتر کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی کشور در پیامی به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند صاحب نام سینما و تئاتر کشور نوشت: وی در بیش از چند دهه فعالیت درخشان، توانست در آثار فاخر بسیاری نقش‌آفرینی کند و یکی از ستون‌های خاطره‌ساز مردم جامعه ما بود.

تهران - ایرنا - فروش بلیت سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از امروز - جمعه (14 مهر) آغاز شد.

تهران - ایرنا - تولید فیلم داستانی طبقه سوم با محوریت کاراکتر اصلی آن - «آقای شیک» - به اتمام رسید.

تهران - ایرنا - آیین قالی‌شویان مشهد اردهال کاشان به عنوان دهمین میراث ناملموس ثبت شده کشورمان در یونسکو، آیینی مذهبی اسلامی است که بر اساس تقویم شمسی برگزار می‌شود.

تهران - آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در 66 سالگی درگذشت.

تهران - ایرنا - طرح جدید دیوارنگاره میدان انقلاب پایتخت با شعار «آتش توهین، حریف حقیقت نخواهد شد» به مناسبت هفته وحدت رونمایی شد.