یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیین تجلیل از محمدابراهیم ذوالقدر از استادان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی در چهل و دومین نشست «آیین آواز» فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «فرهنگ» را مهمترین و موثرترین قدرت جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران استفاده از قدرت فرهنگی برای تغییر در نظام جهانی است.

تهران - ایرنا - سومین رویداد «شب سینمایی سوره» با محوریت دورهمی سالانه سینماگران برگزار شد و در این رویداد سیدرضا میرکریمی، محمدرضا علیقلی و محمدرضا شرف‌الدین تجلیل شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: گسترش همکاری کشورهای همسایه خصوصا کشورهای اسلامی منجر به وحدت اسلامی و زمینه‌ساز تشکیل امت اسلامی و شکل‌دهی تمدن اسلامی خواهد شد.

تهران - ایرنا - مجموعه 100 قسمتی از تاریخ شفاهی شکل‌گیری گروه تلویزیونی جهاد و گروه مستند روایت فتح تولید و آماده پخش از رسانه ملی شد.

تهران - ایرنا - رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی ایران و ترکیه گفت: امیدواریم روابط فرهنگی این دو کشور فارغ از تمام مسائل سیاسی گسترده شود و به سایر حوزه‌ها نیز گسترش یابد.

تهران - ایرنا - به گفته رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با معرفی بزرگان به عنوان الگوهای برجسته ایران زمین، دانش آموزان جوان از این چهره‌ها و سلوک و حیات فرهنگی آنان به مثابه چراغ راه بهره مند می‌شوند.

تهران - ایرنا - موزه سینمای ایران همزمان با هفته جهانی کودک کارگاه کارگردانی در سینمای کودک را با حضور سیروس حسن پور برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نرگس یزدی را به عنوان مدیر بخش پژوهش این دوره از جشنواره منصوب کرد.

تهران - ایرنا - کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران در مهرماه با 2 اجرای تازه ادامه پیدا می‌کند و تعداد اجراهای این ارکستر به 6 خواهد رسید.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند بزرگ عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان فقدان او را ضایعه‌ای بزرگ برای هنرهای نمایشی ایران عنوان کرد.

تهران - ایرنا - وزیر اطلاعات دولت نهم با استناد به آیاتی از قرآن به شکل‌های نفوذ دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دشمن این است تا نفوذ و عملکرد خود را زیبا جلوه دهد

تهران - ایرنا - اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: من با کسی قهر نیستم و کسی با من قهر نکرده است اما نمی‌توانم هر پیشنهادی را بپذیرم؛ بعد از نوروز پیش رو تئاتر «مشدی عباد» را کار خواهم کرد و آن را به مردم کل آذربایجان تقدیم می‌کنم.

گرگان - ایرنا - فعالیت در نیروی انتظامی یادآور تلاش مردان بی‌ادعای بزرگی همچون شهید «رضا شیخ» است که با ایثار، تواضع و از خودگذشتگی بدون هیچ چشمداشتی از جان و مال خود گذشتند و نقش بسیار مهمی در امنیت کشور ایفا نمودند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام رایزنان فرهنگی به دو کشور مهم حوزه آمریکای لاتین خبر داد و گفت: مجددا حوزه آمریکای لاتین به حوزه دیپلماسی ما برگشته است.

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی انگشتر در قم 30 میلیارد ریال هزینه شده است و این دبیرخانه بزودی افتتاح خواهد شد.