پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - یکی از جلوه‌های قابل اتکا به فرهنگ «اخلاق محمدی» می‌تواند مهرورزی اجتماعی، توجه به فرهنگ شهروندمداری و رعایت حقوق متقابل شهروندی در جامعه باشد.

تهران - ایرنا - میهمانان شرکت کننده در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از کتاب‌های عرضه شده در غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با موضوع زندگی ائمه اطهار استقبال کردند.

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از گسترش برنامه توسعه ای جذب گردشگران خارجی در این استان مسافرخیز کشور خبر داد وگفت: برنامه ریزی و هدفگذاری بر این است تا پایان دولت سیزدهم 2میلیون گردشگر خارجی مازندران سفر کنند.

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دینداری ارمغان نبی مکرم اسلام (ص) به بشریت است، گفت: پیامبر اسلام (ص) راه رهایی از جهالت را برای بشریت ترسیم کرد.

گرگان - ایرنا - هنرمندان دوستدار امام مهربانی ها وقتی با داستان «ضامن آهو» مواجه می‌شوند موقعیت‌های معنوی جذابی را در نمایش های آیینی و سنتی خود شکل می‌دهند که می‌تواند دستمایه کار بازیگران و کارگردانان آیینی و سنتی قرار گیرد. «مجلس آهوخانی» به کارگردانی فهیمه علی آبادی نمایش اکران شده در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در این حوزه است.

گرگان - ایرنا - تالار فخرالدین اسعدگرگانی از آن مکان‌هایی است که به‌راحتی نمی‌توان درباره آن حرف زد، همیشه برای اصحاب تئاتر کشور هویت معناداری داشته ولی با وجود ظرفیت بسیار، همچنان در انتظار بودجه‌ای برای مرمت و سرمایه‌گذاری است.

قم - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: در هفته وحدت باید متفکران و روشنفکران جهان اسلام دور هم جمع شده، صحبت و گفت و گو کنند و اگر نخبگان و اندیشمندان اسلام به یک توافق برسند عامه مردم پیرو آن ها هستند.

ارومیه - ایرنا - آسمان و زمین به وجد آمدند، ملائک سرود شادی سردادند، فرشتگان بساط شادی چیدند، اشک شوق از چشم کائنات فرو ریخت؛ ندا آمد «متولد شد کودکی که جهان را به روشنایی سوق خواهد داد»؛ او اولین و آخرین نجات‌بخش بشریت است و نامش احمد و محمد.

تهران - ایرنا - «دادگر امین» عنوان شعری است که «سیدمسعود علوی تبار» به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم، حضرت محمد صلی الله علیه و آله سروده و گروه ثارالله آن را اجرا کرده است.

مشهد - ایرنا - وحدت اسلامی، بدون تردید عامل ارتقای امنیت، پیشرفت، عزت و کرامت جهان اسلام در برابر دشمنان است و اگر تفرقه جای آنرا بگیرد، امت واحده اسلامی تحقق نمی‌یابد و با کمرنگ شدن آموزه‌های اسلام ناب، قدرت‌های بزرگ بر مسلمانان تسلط یافته و جوامع اسلامی از استقلال پایدار و همه‌جانبه دور خواهند شد.

کرمانشاه - ایرنا - میثاق مستحکم و پیمان استوار کُردهای شیعه و سنی استان کرمانشاه، دست‌ها و بازوها را در هم قرار داده و بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می زنند که این سرود وحدت به عنوان الگویی مثال‌زدنی در کشور تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - سال‌هاست نقاشی منتسب به دوران نوجوانی پیامبر اکرم (ص) در ایران منتشر شده که گفته می‌شود در زمانی که به همراه عمویش ابوطالب به شام سفر کرده، توسط یک راهب مسیحی نقاشی شده است؛ این گزارش به راستی‌آزمایی این فرضیه می‌پردازد.

تهران - ایرنا - در روز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با فیلم های سینمایی شبکه‌های سیما همراه باشید.

تهران - ایرنا - به گفته مدیر انتشارات براق کتاب‌های مذهبی که در ایران منتشر می‌شود، در کشورهای عربی چون اردن، امارات، عمان و بحرین هم مشتری دارد.

تهران - ایرنا - دانش و عقل، ثروت‌های واقعی انسان هستند و برای دستیابی به عقل که عامل موفقیت و ترقی در دنیا و آخرت است؛ باید تلاش کنیم و ضرورت دارد که عقل و جهل و پیامدهای آنان بهتر شناخته شود.

تهران - ایرنا - آیت الله جوادی آملی با بکارگیری عبارت‌های «وحدت آسمانی» و «اختلاف زمینی» برای تبیین وحدت امت اسلام گفت: اختلاف از زمین برمی خیزد، از آسمان نمی‌آید. ما دو کار باید انجام بدهیم. یکی اینکه برنامه‌های آسمانی را به دقت بفهمیم و بپذیریم. دوم این که برنامه‌های زمینی را به دقت رصد و مدیریت کنیم.