یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم کوتاه «یه‌چوم یه لنگ» با اشاره به نپرداختن به ژانر وحشت در سینمای ایران گفت: سرمایه‌گذاران به این نوع آثار باور ندارند و تصور می‌کنند ژانر وحشت مخاطب کمتر دارد و فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان با توجه به فقدان سرمایه‌گذار، به سراغ چنین آثاری نمی‌روند.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده به سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اینترفیلم برلین راه یافت.

تهران - ایرنا - روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اشاره به تخصیص و افزایش بودجه برای این انجمن‌ها تقدیر و خواستار تحقق هرچه زودتر آن شدند.

تهران - ایرنا - سریال «عزالدین قسام» به کارگردانی هیثم حقی همزمان با عملیات بزرگ طوفان الاقصی از آنتن شبکه تماشا پخش می‌شود.

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: نخستین ابزار ورود به عرصه فضای مجازی داشتن تقوای فردی است، اگر در این عرصه بدون تقوا و بی محابا وارد شویم، اولین شخصی که شکست خواهد خورد، فعالان مجازی هستند.

مشهد - ایرنا - میثم حسن زاده عنوان بهترین کارگردان را از جشنواره بین المللی فیلم در ایتالیا به دست آورد.

تهران - ایرنا - نقد و بررسی 2 فیلم کوتاه و کمدی «اژدها لازم می‌شود» و «یک تن» در جدیدترین نشست «نور، صدا، دوربین، خنده» با حضور کارگردانان این دو اثر و یک مهمان ویژه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «بایکوت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین رفیعی به سیزدهمین دوره جشنواره جنایت و مکافات ترکیه راه یافت.

تهان - ایرنا - تزریق 7 فیلم جدید به اکران سینمایی کشور، تاثیرات مطلوب خود را به جای گذاشت به‌طوری که 2 فیلم از این تعداد، نبض میلیونی ده‌ها هزار مخاطب را در دست گرفتند و 5 فیلم دیگر نیز به عنوان اهرم‌هایی، کلیت فروش گیشه را با افزایش قابل‌توجهی همراه کردند.

تهران - ایرنا - روستای «سهیلی» جزیره قشم در دل جنگل‌های حرا از روستاهای برتر «گردشگری سبز» کشور است و با زیرساخت‌هایی که برای پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است برای ثبت جهانی به عنوان یکی از «روستای گردشگرپذیر» ایران آماده می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه خواستار برنامه‌ریزی مسوولان اداره اوقاف برای اهداف خود با تعیین اولویت‌ها و رسیدگی به محرومان شد و تاکید کرد که توجه ویژه به تقویت دانش‌آموزان نیازمند استان ضروری است.

تهران - ایرنا - کتاب «برنامه‌ریزی، مسکن و زیرساخت برای روستاهای هوشمند» نوشته همانتا دولوی، ری گرین و سالی دونوان با ترجمه علیرضا دربان آستانه و محمدرضا رضوانی منتشر شد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: رایزنان فرهنگی باید به ما کمک کنند تا در فضای فرهنگی و از طریق سینما بتوانیم کشورها را به هم نزدیک کنیم.

تهران - ایرنا - نمایشگاه گروهی هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی با عنوان «صدای پای آب» همزمان با سالروز تولد سهراب سپهری در گالری خانه دوست برپا شد.

تهران - ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، دیپلماسی فرهنگی را مسیری برای رسیدن به وفاق منطقه ای دانست که می تواند کشورهای همسایه را به یک قدرت متحد تبدیل کند.

تهران - ایرنا - راه‌یابی فیلم کوتاه «رد مرز» به بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم «کینورتیکال» روسیه و اتمام فیلمبرداری و تدوین فیلم کوتاه «نُ خاعِ من» از اخبار سینمایی امروز است.