پنج‌شنبه 12 مهر 1403

ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی شهرستان لردگان فعال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی شهرستان لردگان فعال شد

شهرکرد - ایرنا - فرماندار لردگان از برپایی و فعال شدن ایستگاه غربالگری بیماری حاد تنفسی در ورودی این شهرستان از سمت خوزستان در بخش منچ خبر داد.

ملک محمد قربانپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای استان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و سپاه فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تفرجگاه‌ها، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری شهرستان غیر فعال است و مسافران و گردشگران حق تردد و نصب چادر دراین اماکن را ندارند، از مردم استان خوزستان خواست تا این شهرستان و استان را برای مسافرت انتخاب نکنند.

رییس مرکز بهدشات شهرستان لردگان نیز با اشاره به فعال شدن ایستگاه غربالگری در ورودی استان و شهرستان از سمت خوزستان گفت: در این ایستگاه علاوه بر تب‌سنجی و ارائه آموزش و مشاوره، از ورود مسافران استان‌های همجوار که در وضعیت قرمز قرار دارند به شهرستان و استان جلوگیری می‌شود.

محمدجان جلیل افزود: براساس تقسیم بندی کشوری در خصوص شیوع ویروس کرونا وضعیت شهرستان زرد است که این وضعیت بر اساس تعداد افراد بستری در بیمارستان تعیین می‌شود.

محور لردگان یکی از محورهای ترانزیت جنموب به مرکز کشور است که روزانه بیش از 40 هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*