جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

شرکت "زیمنس گامسا" در حرکتی به سمت ساختن تقریباً تمام اجزای توربین‌های بادی از مواد قابل بازیافت تا سال 2040، اقدام به ساخت طولانی‌ترین پره‌های توربین بادی با 115 متر طول کرده است.

دانشمندان آلمانی، نوعی هیدروژل ابداع کرده‌اند که می‌تواند سنگ کلیه را به صورت کارآمد از بین ببرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه پیام نور و گستردگی این دانشگاه در سراسر کشور گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور در راستای تحقق شعار سال 1401 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، اهتمام می ورزد.

طبق اعلام دانشگاه علامه طباطبایی آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه از روز شنبه 27 فروردین ماه آغاز می شود.

دانشجویان دوره کارشناسی روزانه دانشگاه شهید بهشتی تا آخر وقت امروز سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه فرصت دارند برای ثبت نام در خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کنند این دانشجویان در صورت تزریق دو دوز واکسن در خوابگاه ها اسکان داشته باشند.

طی مراسمی با حضور وزیر علوم. مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد.

آژانس فضایی اروپا اخیرا تصویر باشکوهی از یک کهکشان درخشان که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، منتشر کرده است.

بررسی جدید پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که رابطه تنگانگی میان فشار خون و عصبانیت وجود دارد.

نتایج مطالعه اخیر محققان "دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا" آمریکا حاکی از آن است که ادویه "هل" می‌تواند سلول‌های سرطان پستان تهاجمی سه‌گانه منفی را از بین ببرد.

رییس سازمان امور دانشجویان بر ضرورت استفاده از توان و ظرفیت دانشجویان برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: مسئولان دانشگاه ها باید در تحقق این شعار برنامه ریزی کرده و با استفاده از توان، ظرفیت دانشجویان و نخبگان دانشگاهی، در تحقق این مهم گام های بلندی بردارند و الگویی برای سایر دستگاه‌ها باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آغاز پلکانی و مرحله‌ای آموزش حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی در ترم جاری، گفت: هیچ دانشگاهی اجازه ندارد برنامه‌ای برای بازگشت دانشجویان دوره کارشناسی به آموزش حضوری ارائه نکند.

حدود 1000 دانشجوی مسلمان شهر مکلنبرگ در ایالت کارولینای شمالی آمریکا پس از برداشته شدن محدودیت‌های کووید -19، جشن رمضان برگزار می‌کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و سیدمجتبی شفیعی سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ظهر امروز پانزدهم فروردین ماه با حضور در شرکت واگن‌سازی تهران از پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو بازدید کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اقدمات این نهاد در زمینه‌های مختلف موفقیت آمیز بوده است، گفت: تصمیم داریم که در سال جاری چند پروژه جدید را آغاز کنیم.

محققان به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد حتی ابتلای خفیف به کووید -19 نیز می‌تواند موجب التهاب عصبی، آسیب به نورون‌ها و خونریزی‌های کوچک در مغز شود.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضا و ابلاغ متمم بخشنامه آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، از برداشتن گامی در راستای حمایت بیش از پیش از فعالیت فناورانه و دانش بنیان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.