شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت فعالیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه بهترین خدمات به داوطلبان گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های فنی برگزاری آزمون‌های الکترونیکی بدون کاغذ و با استفاده از شرکت های دانش بنیان به زودی مرکز نوآوری و هوشمند سازی سازمان سنجش آموزش کشور راه اندازی می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل احساس خواب آلودگی در فصل بهار این است که در این فصل، سوخت و ساز بدن بیشتر و مصرف اکسیژن زیاد می‌شود و ذخیره اکسیژن مغز کاهش می‌یابد.

فضانورد ناسا که اکنون یک آمریکایی رکورددار گذراندن بیشترین زمان در فضا است، در یک کنفرانس مطبوعاتی، بر رابطه مساعد میان فضانوردان آمریکایی و روسی تاکید کرد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان از اختصاص پنج میلیارد ریال تسهیلات تجاری‌سازی به واحدهای فناور دانشگاه، خبر داد.

پژوهشگران یک شرکت انگلیسی در آزمایش یک اسپری بینی روی موش‌ها، به نتایج موفقیت‌آمیزی در پیشگیری از آلزایمر دست یافته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایجاد نواحی نوآوری در شهرها گامی برای ظهور فناوری در زندگی عادی مردم است، گفت: باید تلاش کنیم هویت شهر تهران را بر اساس فناوری و نوآوری تعریف کنیم. اقدامی که دانشگاه صنعتی شریف در قراردادن ناحیه نوآوری در بطن جامعه انجام داده است با معنای ایجاد نگاه جدید به شهرسازی و مدیریت شهری به اینصورت که فناوری و نوآوری باید بخشی از بدنه شهری در تمام شهرها...

معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه واکسیناسیون حداقل دو دوز شرط استفاده از خوابگاه‌های این دانشگاه است، گفت: تنها دانشجویان روزانه غیر بومی در سراهای دانشجویی پذیرش می‌شوند و سعی می‌شود پس از اتمام فرآیند اسکان دانشجویان روزانه غیر بومی، تعداد محدودی از دیگر دانشجویان نیز در خوابگاه پذیرش شوند.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی از کشف یک سیاره غول‌پیکرِ در حال تولد، نخستین خلق یک اثر نقاشی با مهارت‌های انسانی توسط یک ربات، درمان جدید سرطان با استفاده از سلول‌های بدن و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

نتایج اجمالی حاصل از پژوهش "ارزیابی و پایش وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان سال‌های 95-92 مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور" اعلام شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرایط استفاده از خوابگاه‌های این دانشگاه در فاز یازدهم را اعلام کرد.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، یک مدل هوش مصنوعی را برای تشخیص دادن دیابت نوع دو به کار گرفته‌اند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: 48 هکتار زمین در اختیار 148 شرکت دانش‌بنیان قرار داده شده است در برنامه داریم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بدون حضور در مزایده‌ها زمین با اقساط بلندمدت دریافت کنند.

ناسا آزمایش موشک ماه خود را به زمانی بعد از پرتاب موشک اسپیس‌ایکس موکول کرد تا اسپیس‌ایکس در روز جمعه ماموریت خود را به انجام برساند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا تصویری که در آن تمامی خدمه 10 نفره ماموریت "اکسپدیشن 66 "حضور دارند را منتشر کرده است.

دانشمندان کشف کردند که سگ‌ها چگونه فقط با یک نگاه می‌توانند توجه انسان را به خود جلب کنند.

رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی تولید دانش بنیان را عاملی برای جلوگیری از مهاجرت تحصیل کرده های کشور و حفظ این نیرو های متخصص عنوان کرد.