جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

رییس پیشین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با انتقاد نسبت به عدم مشارکت پژوهشگاه‌ها در اجرای پروژه‌های کلان فناوری، گفت: پژوهشگاه‌ها را دریابید، در حالی که دانشگاه‌ها ساختار اجرای پروژه‌های کلان ملی را ندارند، ولی در این پروژه‌ها مشارکت دارند.

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، ضرورت توجه به تولید مواد اولیه و مؤثره سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی، استخراج و تولید مواد مؤثره و اسانس‌ها از گیاهان دارویی، برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های حوزه تولید مواد و تولید دانش فنی در حوزه‌های مختلف صنایع را از برنامه های جدید این پژوهشگاه نام برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی دو سامانه برای رفع نیازهای تحقیقاتی و معرفی کالاهای دانش‌بنیان خبر داد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را از اهداف اصلی این معاونت دانست و گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که در راستای ماموریت‌ها فعال باشند، حمایت خواهند شد.

دانشگاه الزهرا شرایط استفاده از خوابگاه‌های این دانشگاه از اواخر ماه جاری را اعلام کرد.

مطالعه‌ای جدید پس از گذشت دو قرن باعث تایید نظریه داروین در مورد تفاوت رنگ پرندگان مناطق گرمسیری و غیرگرمسیری شد.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به معترضان آزمون دستیاری گفت: برگزاری آزمون دستیاری مطابق آیین نامه جدید کاملا قانونی است.

یک مطالعه جدید به سرپرستی دکتر "آرتین آرشامیان" نشان می‌دهد که مردم در سراسر جهان، بوی وانیل را دوست دارند، اما بوی پنیر و بوی عرق پاها عموماً برایشان ناپسند است.

طی مراسمی مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با حضور وزیر علوم برگزار شد.

محققان می‌گویند، یک روش ژن‌درمانی جدید موسوم به "آران‌ای کوچک مداخله‌گر"(siRNA) نویدبخش کاهش سطوح لیپوپروتئینی است که می‌تواند منجر به بیماری قلبی عروقی ژنتیکی شود.

ناسا که از روز جمعه آزمایشی سه روزه را برای آزمایش موشک غول‌پیکر خود آغاز کرده بود در روز یکشنبه این آزمایش را به دلیل بروز مشکلات فنی به تعویق انداخت.

نشست علمی تخصصی «تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» به صورت مجازی توسط مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، برگزار می‌شود.

ناسا سعی دارد تا نور ماه را برای افزایش دقت ماهواره‌های خود به کار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که انتظار می‌رود در فعالیت‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تفاوت‌هایی قائل شد، گفت: انتظار داریم که پژوهشگاه‌ها نقش هدایت فناوری در حوزه کاری خود را در کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه همه دانشجویان تا پایان ترم در دانشگاه حاضر خواهند شد، گفت: در پایان ماه مبارک رمضان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 1400 این دانشگاه، ضمن استقرار در خوابگاه در کلاس‌های حضوری دانشگاه حضور خواهند یافت.

بررسی‌های یک مطالعه نشان داد که مصرف شیر مادر در کودکی و استفاده از تغذیه خانگی می‌تواند به عنوان یک عامل محافظتی در برابر بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلب و عروق، فشار خون بالا و دیابت عمل کند.