جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

دانشمندان "دانشگاه رایس" در بررسی جدید خود، راهی را برای جذب کردن دی‌اکسید کربن اضافی پیشنهاد داده‌اند که در آن از ضایعات پلاستیکی استفاده می‌شود.

کارشناسان باور دارند قطعه‌ای بزرگ از یک زباله فضایی که به منطقه‌ای روستایی در هند برخورد کرده است می‌تواند بخشی از یک موشک چینی باشد که سال گذشته به فضا پرتاب شد.

ناسا اخیرا تصویری متفاوت از سیاره زحل که توسط ماموریت کاسینی ثبت شده را منتشر کرد.

یک هواپیما شبیه به پرندگان شکاری که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، قصد دارد رکورد سرعت وسایل نقلیه پاک را بشکند.

باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعضای تیم ملی المپیاد جغرافیا جمهوری اسلامی ایران را جهت شرکت در هجدهمین المپیاد جهانی 2022 جغرافیا اعلام کرد.

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت احیای دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: پذیرش دانشجوی خارجی باید در اولویت اصلی کاری دانشگاه قرار گیرد.

ماموریت بعدی شرکت "راکت لب"(Rocket Lab) شامل اقداماتی خواهد بود که پیش از این هرگز دیده نشده است.

پژوهشگران انگلیسی، گروه جدیدی از ربات‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که نوک انگشتان آنها مانند پوست انسان قابلیت احساس کردن دارند.

باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعضای تیم ملی المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران را جهت شرکت در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی 2022 اعلام کرد.

با تصویب 4 پروژه ملی طی یک سال گذشته؛ بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشی و تخصصی داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی افزایش یافت.

هورمون‌های زنانه می‌توانند سرنخ‌هایی برای بررسی خطر ابتلا به زوال عقل در زنان باشند.

محققان "دانشگاه بارسلونا" اسپانیا در مطالعه اخیرشان از شناسایی مکانیسم‌های عصبی که ویار را در دوران بارداری کنترل می‌کنند، خبر داده‌اند.

محققان سنگاپوری موفق به استفاده از گرده گل آفتابگردان برای ایجاد کاغذ قابل پاک کردن و بازنویسی شده‌اند.

پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا"، نوع جدیدی از سلول را در ریه انسان کشف کرده‌اند که در بازسازی سایر سلول‌ها نقش دارد.

وزیر علوم بر ضرورت ورود دانشجویان نخبه از دوره دبیرستان به رشته های علوم انسانی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علامه طباطبایی باید جلساتی را برگزار کند و به وزارت علوم پیشنهاد دهد که برای تقویت علوم انسانی چه کاری انجام دهد.

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که روزانه فقط 3 دقیقه امواج فراصوت متمرکز می‌تواند سطح گلوکز خون را در حالت عادی نگه دارد و آزمایش‌های اولیه انسانی این روش درمانی هم اکنون در حال انجام است.