جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

براساس مصوبه شب گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی مجازند حداکثر 10 درصد به سقف نرخنامه مصوب خرداد ماه امسال اضافه کنند. بنابراین، پرواز قشم رشت با نرخ یک میلیون و 94 هزار و 390 در صدر این نرخنامه قرار دارد.

شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ارائه 6 بسته بیمه‌ای برای پوشش ریسک دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آنها خبر داد.

نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، گیلان و کردستان از روز سه شنبه 27 آبان ماه در بورس بازگشایی می‌شود.

پانزده اقتصاد آسیا - اقیانوسیه امروز یکشنبه بزرگترین بلوک تجارت آزاد جهان را تشکیل دادند. این توافقی تحت حمایت چین است که شامل آمریکا نمی‌شود.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره آخرین تصمیمات گرفته شده درباره قیمت شکر گفت: مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار حداکثر نرخ فروش هر کیلوگرم شکر فله درب کارخانه برای تمام مصارف 6650 تومان و قیمت مصرف کننده شکر بسته بندی یک کیلوگرمی 8700 تومان تعیین شده است.

وزیر نیرو گفت: حدود 30 میلیون نفر از هموطنان مشمول تخفیف صددرصدی در چارچوب طرح برق امید خواهند شد، امید است به سمتی برویم که با همراهی مردم با کم شدن تعداد پرمصرف‌ها بیشترین نفع عاید وزارت نیرو شود و صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌ها صورت گیرد.

طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها از 15 آبان تا آخر اسفند اجرا می شود.

سرپرست فرمانداری شازند از اختصاص 700 میلیون تومان به جهت اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستان خبر داد.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان دغدغه فعالان بازار حوزه آی‌سی‌تی و مشکلات تامین مالی شرکتها گفت: مهم‌ترین اقدام دولت، کاهش تصدی‌گری است.

آمار رسمی امارات متحده عربی نشان داد تجارت طلا به ارزش 104 میلیارد درهم معادل 15.7 درصد از کل تجارت، بزرگترین تجارت غیرنفتی این کشور در نیمه اول سال 2020 بود.

کسب دانش طراحی موتور زمینه تحقیقات یکی از شرکت‌های دانش بنیان است و موفق به بومی سازی بخش‌های گوناگون خودرویی مانند توربو شارژر، پمپ هیدرولیک فرمان و پمپ آب موتور ملی شده است.

یک فعال بازار سرمایه گفت: اصلی ترین عامل و آفت بیماری برای اقتصاد کشور این است که نقش دلالان در بازارهای اقتصادی بیشتر و پررنگ تر از نقش دولت در آن بازارها باشد.

در هفت ماهه اول امسال صادرات محصولات کشاورزی بالغ بر 4.5 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از 26 درصدی دارد.

اوراق مسکن نسبت به دو هفته گذشته روندی کاهشی داشته و متاهلین تهرانی برای دریافت این وام باید 38 میلیون و 688 هزار تومان پرداخت کنند، در حالی که این مبلغ در دهم آبان ماه، بیشتر از 42 میلیون تومان بود.

با رد طرح تامین کالای اساسی از سوی شورای نگهبان وعده پرداخت یارانه 120 هزار تومانی عملی نخواهد شد.

در حالی که در اواخر شهریور ماه (26 شهریور ماه)، شرکت مدیران‌خودرو لیست قیمت محصولات خود برای فصل سوم سال را مطابق مصوبه شورای قیمت ارائه داده بود، حدودا دو هفته پیش (12 آبان ماه) لیست قیمتی جدید برای فروش محصولات خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت حداقل 41 میلیون و 700 هزار تومان تا حداکثر 179 میلیون و 700 تومان بر قیمت محصولات خود افزوده است.