جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی صنایع فرآورده های لبنی گفت: قیمت محصولات لبنی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند افزایش نیافته و اگر هم افزایش قیمتی رخ داده در آن دسته از محصولات لبنی بوده که قیمت آنها توسط کارخانه‌ها بر اساس سود و زیان و هزینه‌های تولید تعیین می شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی پسته‌کاران استان مرکزی گفت: حجم بالای باردهی درختان پسته این شهرستان در سال جاری موجب شد تا زرندیه بار دیگر بهترین عملکرد و کیفیت در تولید طلای سبز کشور را به خود اختصاص دهد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، دادستان مرکز استان و بازرس کل استان بوشهر از گمرک، اداره بنادر و کشتیرانی استان بوشهر، انبار کالاها و انبارهای اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی بازدید کردند.

شیوع کرونا ویروس در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور شده است.

ری دالیو، بنیانگذار بزرگ ترین صندوق پوشش ریسک جهان یوان را اصلی ترین رقیب برای دلار در آینده دانست.

شهر لانژو واقع در غرب چین اعلام کرد در بسته بندی میگوی وارداتی از عربستان سعودی ویروس کرونای جدید را شناسایی کرده است.

نرخ بیکاری جوانان در سوئیس برخلاف نرخ بیکاری کلی، کاهش یافت.

امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید 19 شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.

به عقیده سونیا مارتین، بسته پیشنهادی دموکرات ها فشار بزرگی روی توان مالی دولت خواهد بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد زمان ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی را از سال 2030 اعلام کند که پنج سال زودتر از برنامه ریزی قبلی خواهد بود.

شرکت گوگل در حال ساخت مقر جدیدی نزدیک سیاتل است و حضورش در منطقه ای که خانه آمازون و مایکروسافت است را افزایش می دهد.

نرخ تورم سالانه و ماهانه فرانسه معادل صفر درصد اعلام شد.

پس از خوش بینی که با اعلام اخبار مثبت از ساخت واکسن کرونا ایجاد شد، سرمایه گذاران با واقعیت تلخ افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، محدودیتهای بیشتر و عدم تصویب بسته کمک مالی بیشتر روبرو شدند و ریسک گریزی دوباره بر فضا حاکم شد.

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه تقاضای بالقوه ای برای واحدهای ارزان قیمت وجود دارد گفت: با توجه به امیدواری برای ثبات اقتصاد کشور، مسکن در سال آینده به تعادل قیمت می رسد.

برای سومین روز متوالی دلار روی مدار نزولی ماند.

با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی با افزایش 10 درصدی نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه امسال مواجه شده و حداقل قیمت‌ها و محدودیت حداقل قیمت‌ها از این نرخ نامه حذف شد.