شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در تازه ترین گزارش خود به بررسی چشم انداز حمل و نقل دریایی در سال 2020 و تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر آن پرداخت.

معاون وزیر نیرو گفت: طرح گردشگری سد مسجدسلیمان در خوزستان می تواند فرصتی برای اشتغال پایدار در این منطقه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موجودی زیاد کالا در بنادر و لزوم ترخیص سریع کالاها، گفت: از نظر کالاهای اساسی مشکلی نداریم و تنها باید در ترخیص کالا سرعت می‌دادیم تا سریع به دست مردم یا واحدهای تولیدی برسد.

معاون امور تعاون وزارت کار از تشکیل کمیته رفع موانع مالی و اعتباری تعاونی ها خبر داد.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران اعلام کرد که پاساژی که روز گذشته ویدیوی ازدحام جمعیت مردم در آن منتشر شده بود جریمه شد.

بیست و هفتمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران به عنوان بزرگترین رخداد علمی در حوزه صنایع غذایی کشور در روزهای 14 و 15 بهمن ماه سال جاری توسط انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از رسیدگی به شکایات اتباع غیر ایرانی در سامانه 195 خبر داد و گفت: اتباع غیر ایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن همراه به نام خود خریداری کنند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیماری واگیر کرونا حریم خصوصی ندارد، بلکه کسانی که با علم بر مبتلا بودن و یا داشتن علائم سوار وسیله نقلیه عمومی شوند و دیگران را مبتلا کنند، مرتکب جرم می‌شوند.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافری نباید اجازه سفر مسافران دارای تست کرونای مثبت را بدهند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

آذرماه سال گذشته رییس جمهور دستور داد که بانکها 20 درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند ولی آمار نیمه نخست امسال نشان می دهد فقط 5.5 درصد وامها به بخش مسکن پرداخت شده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان اینکه دفاتر ازدواج صلاحیت اجرای مراسم را ندارند، گفت: با توجه به موارد گفته شده به طور کلی انتقال سالن‌های مراسم دفاتر ازدواج به عنوان زیرمجموعه اتحادیه تالارداران موضوعیت ندارد.

رییس سازمان خصوصی سازی از سمت خود استعفا کرد.

بعد از اجرای مصوبات اخیر در رابطه با رفع موانع ترخیص کالا های دپو شده و تسهیل فرایند، درصورت عدم ورود صاحبان کالاهای مشمول گمرک نسبت به متروکه کردن کالاها اقدام می کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: اقدامات موثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده های دام و طیور بازار کالاهای اساسی را ساماندهی می کند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد ضمن ارائه گزارشی از بارش‌های روزهای پایان هفته گذشته، از کاهش دما و تداوم بارندگی به ویژه در نواحی کوهستانی استان خبر داد.

در روزهای آغازین سال 1390 ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود 54 هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش 25 درصدی از مرز 68 هزار مگاوات عبور کرده است. همچنین در اوایل دهه 90 حداکثر نیاز مصرف حدود 42 هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از 58 هزار مگاوات افزایش پیدا کرد.