شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: در صنعت پتروشیمی باید به دنبال حلقه‌های گمشده مانند کاتالیست‌ها و یا ناقص‌بودن برخی زنجیره‌ها باشیم تا توسعه کامل شود به همین دلیل نیز در پتروشیمی کارون به دنبال کشف حلقه‌های گمشده زنجیره‌های پلی یورتان هستیم.

مایکروسافت 112 آسیب‌پذیری را در چندین محصولات خود رفع کرده است و توصیه می‌شود کاربران محصولات مایکروسافت با بررسی محصولات تحت تاثیر آسیب‌پذیری، هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی محصول خود اقدام کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، ایران باید در حوزه نفت از تجربیات دوران برجام، استفاده‌ای جدی برده باشد.

وزیر صمت گفت: مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت روند ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرگات را سرعت بخشید و امروز روند ترخیص کالا بسیار مطلوب است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به طرح جدید بخش خصوصی برای تهاتر با کشورهای منطقه، بیان کرد: در جریان یک جلسه آنلاین با فعالان اقتصادی اوکراینی، پیشنهاد تجارت تهاتری کالا را دادیم که از سوی آنها نیز مورد استقبال قرار گرفت.

در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور طی 4 سال اخیر حدود 145 فرصت مطالعاتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و شرایط برای استاد مدعو شدن آنها در کشور فراهم شده است.

با ایجاد زیست بوم فناورانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری استارتاپ‌های مختلفی برای توسعه صنعت بیمه در کشور راه اندازی شده است.

شاخص کل بورس در نخستین روز معاملات در هفته جاری روندی صعودی داشت و بیش از 26 هزار واحد افزایش یافت.

از محل ذخائر ارزی صندوق توسعه ملی بیش از 44 هزار میلیارد تومان جهت اعطای تسهیلات در بانک های عامل سپرده گذاری شده است.

گروهی از محققان در دانشگاه یزد با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی وریاست جمهوری موفق به تولید نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی قابل چاپ شدند.

صنعت پتروشیمی با تولید دو محصول موجب متنوع‌سازی سبد تولید، افزایش تاب‌آوری در بازار، خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه‌جویی 27 میلیون دلاری شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بین روزهای 14 تا 21 آبان ماه تمایل برای فروش مسکن در تهران 24 درصد افزایش و تقاضا 43.7 درصد کاهش داشته است. از طرف دیگر قیمت پیشنهادی در نیمی از مناطق کاهش و در نیمی دیگر افزایش یافت.

آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تاکنون بیش از 12 هزار نفر در این طرح ثبت نام و بیش از 2300 کارفرما از آن استقبال کرده اند.

بانک مرکزی اعلام کرد: ایران چک 100 هزار تومانی و اسکناس 10 هزار تومانی جدید با طراحی و خصوصیت های امنیتی نوین به زودی توزیع خواهد شد.

شرکت کوالکام اعلام کرد مجوز دولت آمریکا برای فروش تراشه های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هواوی تکنولوژیز چین را دریافت کرده است.

دولت ترامپ درست پیش از روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن، احتمالا اقدامات کلیدی را برای نهایی کردن فروش لیزینگ حفاری نفت در منطقه آلاسکا که پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال است، انجام خواهد داد.