جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی قوه قضائیه گفت: طبق افکارسنجی صورت گرفته از سوی مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران که در تیر 99 انجام شد، بیش از 28 درصد مردم از قوه قضاییه درخواست داشتند که مبارزه با مفاسد اقتصادی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

وزیر امور خارجه قطر از اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره ایجاد روابط خوب با ایران استقبال کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: سیاست رانتی ارزی حتما منجر به تولید پرونده قضایی می‌شود و امروز شاهد آن هستیم که برای همین ارزهای 4 هزار و 200 تومانی ده‌ها پرونده تشکیل شده و به ده‌ها پرونده رسیدگی و برای آن‌ها حکم صادر شده و موارد زیادی نیز در دست رسیدگی است.

همزمان با اولین سالگرد پرتاب ماهواره نور، فرماندهی فضایی نیروی هوافضای سپاه از فعال بودن این ماهواره پس از گذشت یک سال از پرتاب آن خبر داد و اعلام کرد: داده های جمع آوری شده توسط این ماهواره چندمنظوره به صورت روزانه توسط ایستگاه های زمینی دریافت می شود.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت مادر سرلشکر جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله را تسلیت گفت.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت که در کل استان تهران به جز شوراهای روستاها، صلاحیت 5939 نفر مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد: بیش از 253 هزار نفر در مجامع عمومی نیروهای انقلاب ثبت نام کرده اند که یک سوم از ثبت نام کنندگان بانوان و بیش از هفتاد درصد، جوانان هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی و منابع مطلع، مطرح کرد که دولت جو بایدن علیرغم ساختار پیچیده تحریم های اعمال شده در دولت دونالد ترامپ، در حال بررسی کاهش عمده تحریم های ایران است که ممکن است شامل تحریم های غیر هسته ای نیز باشند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدار امروز وزیر امور خارجه کشورمان از کویت خبر داد

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه کجای دنیا از نهادهای وکالت انتظار دارند در بحران های اقتصادی کمک کنند، گفت: اگر امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد قرار نیست با فرافکنی، به نهادی حمله کنیم و بگوییم می تواند این مشکل را حل کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی در مسقط صبح روز پنجشنبه با ارتشبد نعمانی وزیر دفتر سلطان عمان به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که بیش از 86 درصد از داوطلبین تایید صلاحیت شده‌اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید واقعیات کشور را به مردم بگویم گفت: نباید اجازه داد ضد انقلاب و رسانه‌های خارجی مردم را مایوس کنند.

مراسم افتتاح طرح های وزارت نیرو با حضور رییس جمهور برگزار شد.

نخست وزیر پاکستان در پیامی توییتری از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان سعودی درباره «روابط خوب» با ایران استقبال کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران مواضع دولت بایدن را در قبال ایران تشریح کرد.