جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده شامگاه چهارشنبه (8 اردیبهشت) طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا، به سمت فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) منصوب شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «امروز فصل به ثمر نشستن خون پاک شهدای میدان به خصوص قهرمان ملی و افتخار همیشه تاریخ ایران سردار شهید سلیمانی عزیز در صحنه دیپلماسی است»، اظهار کرد: باید از تلاش‌های ظریف و وزارت خارجه برای رفع عزتمندانه تحریم‌ها پشتیبانی همه‌جانبه ملی کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده را به فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء صلی‌الله‌علیه‌وآله منصوب کردند.

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام برخی کشورهای پیشرفته در فناوریهای نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهور از کارگران به عنوان ستون فقرات جامعه که همواره پای نظام و کشور ایستاده و در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و نظام حضور داشته‌اند، نام برد و گفت: تکریم و بزرگداشت مقام کارگر وظیفه همه ما است و دولت برای بهبود وضعیت معیشت کارگران و کاستن از مشکلات این قشر عزیز کشور از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در عمان به سر می برد با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری گفت: فلسطین در برابر جنایات و توطئه ها و تجاوزات اسرائیل جنایتکار، سر فرود نیاورده و تسلیم جنایات دشمن نشده و روز به روز زنده تر و قوی تر در حال پیشروی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: حاج قاسم فقط یک فرمانده و سردار نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و حقیقتا در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود.

مراسم رونمایی از کتاب «در جستجوی مصلحت»، خاطرات سال 1377 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر فردا برگزار می‌شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به هویت و فلسفه شکل‌گیری نیروی قدس، قدرت سازی در سرزمین های اسلامی و درهم شکستن نقاط تمرکز دشمن را از کارکردهای این نیرو دانست و تاکید کرد: نیروی قدس با گسترش پیشانی دفاعی و جنگی اسلام قدرت استکبار را تجزیه کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات منطقه‌ای مورد علاقه دو کشور را مورد گفتگو وتبادل نظر قرار داد.

پارلمان سوریه خواهان همکاری و نظارت ایران بر روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد ایران تصمیم گرفته است که به یک الگو در دنیا تبدیل شود و سازمان بسیج به دنبال شناسایی موانع تولید و راهکارهای پشتیبانی از تولید است تا مشکلات صنعت و تولید به حداقل برسد.

محمد ایرانی سفیر ایران در کویت با «مجدی احمد الظفیری» قائم مقام و معاون وزیر خارجه کویت دیدار و پیرامون مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه به عمان سفر کرده است بعد از ظهر امروز با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه نشان دهنده این است که مانعی بر سر گسترش روابط دو کشور وجود ندارد، افزود: ظرفیت‌های عظیمی برای ارتقای سطح روابط و تعاملات تهران - آنکارا وجود دارد که باید با نگاهی عمیق و عملکردی دقیق اجرایی و عملیاتی شوند.