جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری علنی مذاکرات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را خواستار شد تا برای مردم مشخص شود ساکتین کرونا که خرد جمعی را نادیده می گیرند چه کسانی هستند.

نماینده مردم چایهار در مجلس یازدهم با اشاره به آمار جانباختگان کووید 19 در ایران، نسبت به احتمال ورود کرونای هندی به کشور هشدار داد و گفت: مجوز دادن برای برگزاری برخی مراسم بسیار نگران‌کننده است.

ناصر فکوهی - انسان شناس - با تاکید براینکه «کودتای 28 مرداد ما را ده‌ها سال به عقب کشید» می‌گوید: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ثروت اصلی‌اش را مدیون مصدق و یارانش است، اما کینه‌توزی علیه مصدق به حدی بوده که تنها حاضر شده‌اند نام وی را بر یک خیابان درجه سه تهران بگذارند.

گفت‌وگوهای میان ایران و گروه 1+4 با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد.

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: علاوه بر قانون مجازات باید بازنگری هم در خصوص جرایم سیاسی و امنیتی صورت گیرد و حدود و ثغور آنها مشخص شود.

این روزها حرارت احساس تکلیف شیفتگان خدمت بالا رفته است. در روزهای منتهی به ثبت‌نام نامزدهای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1400، به هر طرف که نگاه کنی فعالان و حتی غیرفعالان سیاسی با احساس تکلیف نسبت به حضور در انتخابات، نامزدی خود را اعلام می‌کنند و سندروم "من هم می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم" در حال سرایت در میان سیاسون است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صرفا تعطیلی برخی اصناف نمی تواند به کنترل شیوع بیماری کمک کند از تصمیم گیران این حوزه خواست که برای مدتی مشخص تمامی فعالیت های اداری، اقتصادی و ترددهای درون شهری و برون شهری در شهرهای پرخطر را متوقف کنند.

یک پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان این که انتخابات زودهنگام ارمنستان را از بن بست و وضعیت نامشخص سیاسی فعلی خارج می کند، گفت: روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان در شرایطی که ایجاد شده ترجیح می دهند مجددا پاشینیان نخست وزیر ارمنستان باشد.

دادستان سلسله گفت: مطابق مر قانون، اشد مجازات را برای افرادی که هنجار شکنی کردند در نظر خواهیم گرفت.

وزیر اسبق ارشاد، از رسانهها خواست برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند و یادآور شد: عدم تحقق وعدههای انتخاباتی دولت در عرصه اقتصادی مردم را ناامید کرده است، اما نباید دست از همراهی با نظام برداریم، زیرا قهر با صندوق رای مشکلات کشور را حل نمیکند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان گفت: لوح و مدال «جایزه جهانی ایثار» که به نام نامی سردار شهید سلیمانی مزین بود، تقدیم همسر و فرزندان ژنرال شهید پولاد هاشیم‌اف، شهید آذربایجانی، شد.

فرماندار سلسله گفت: همه در برابر اجرای قانون و احقاق حق و عدالت موظف به تمکین هستیم.

سنخگوی دولت با اشاره به انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه - تاکید کرد: نباید اجازه داد توطئه «سرقت فایل» با توطئه «بازنمایی فایل مسروقه» تکمیل شود. نباید اجازه دهیم آنها که فایل صوتی را به چنگ آورده‌اند انحصار بازنمایی و تفسیر آن را هم به خودشان اختصاص دهند. این یک اتفاق تلخ بود، اما کسی دست ما را برای تفسیر درست محتوای سخنان، نبسته است.

بلومبرگ به نقل از برخی منابع خبری گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی جهت گفت‌وگو درخصوص ایران به خاورمیانه سفر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر، به آزمایش موشک ام 51 توسط فرانسه واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تصریح کرد که سومین کارگروه، امروز اولین جلسه خود را جهت بررسی ترتیبات عملی برای بازگشت کامل به برجام تشکیل داده است.