جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به درخشش تولید در سال جهش تولید در کشور اشاره کرد و گفت: تحریم ها موجب شده است تا با جلوگیری از واردات لوازم خانگی به کشور برای بیش از 10 هزار نفر در صنعت لوازم خانگی اشتغال جدید ایجاد شود و 70 درصد نیاز کشور در این صنعت در داخل کشور تولید و تامین شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تشریح روند تهیه لیست شورای شهر تهران تصریح کرد: ما هنوز به بررسی رسمی مصادیق کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری وارد نشده‌ایم.

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه روز چهارشنبه 8 اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: دو نگاه به شرق و نگاه به همسایگان و استفاده از ظرفیت بسیار بالای موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیای ایران برای امر صادرات می تواند کلید راه گشای اقتصادی ایران برای صادرات محصولات ایران باشد و همچنین برای صادرات مجدد با استفاده از موقعیت گذرگاه ایران به سمت شمال ایران یعنی کشورهای جدا شده از شوروی سابق مثل 15 کشوری که جدا شده‌اند و حتی به سمت اروپا از...

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان می‌گوید نتایج بررسی‌ها و رصد تحرکات به او و همکارانش نشان می‌دهد که احتمال حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار افزایش یافته است؛ حضوری که به گفته وی منجر به خروج 90 درصد کاندیداهای جریان اصولگرایی از صحنه رقابت‌ها خواهد شد و به باور او محمدباقر قالیباف نیز جزو همان 90 درصد محسوب می‌شود.

سفیر کشورمان در مسکو گفت که با مقامات روسیه درباره فایل منتشر شده از محمدجواد ظریف هیچ گفت‌وگویی نداشته است.

هیئت روسیه در وین اعلام کرد که نمایندگان این کشور و آمریکا به زودی برای گفت‌وگو پیرامون احیای توافق هسته‌ای دیدار می کنند.

روز پنچ شنبه، هفتمین محموله واکسن روسی ««اسپوتنیک - وی» وارد کشور می‌شود.

سفیر ایران در ترکیه گفت: اراده جدی بین دولت های تهران و آنکارا برای دستیابی به بالاترین سطح مناسبات وجود دارد.

فایل صوتی منتشر شده از ظریف / روابط ایران با کشور های عربی / انتخابات 1400 از موضوعات خبرساز و پربازدید امروز سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌ها مانع مقابله با بحران سلامت است.

جانشین سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: ما در مرحله احراز صلاحیت‌ها که برعهده شورای نگهبان است دخالتی نداریم، اما از حضور بانوان در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم.

روحانی صبح چهارشنبه (8 اردیبهشت) در جلسه هیأت دولت، درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز در جامعه ما دشمنان هر روز داستانی می‌سرایند و می‌خواهند وحدت جامعه ما را بهم بزنند. در ماجرای پخش شدن این نوار صوتی محرمانه دیدید که توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسرش ضد اسلام و ایران است و پولش را عربستان سعودی تأمین می‌کند، این کار صورت گرفت. این مسأله باید پیگیری...

بیست و هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری 97 نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت خبر داد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در حال حاضر نایب رئیس مجلس به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمده است. در حالی که عضویت حداقل 2 عضو ناظر دیگر از روسای کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس در این ستاد باعث می‌شود که مجلس بتواند به ستاد مقابله با کرونا کمک کرده و در تقویت تصمیمات اخذ شده و نظارت میدانی تأثیر بگذارد.