پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

همزمان با کل کشور و برای اولین بار مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اصفهان برگزار شد.

مراسم احیای سومین شب قدر رمضان 1442 هجری قمری، چهارشنبه شب تا بامداد پنج‌شنبه در کهف الشهدا تهران برگزار شد. به دلیل تداوم شیوع کووید -19 و در پیک چهارم کرونا در ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که این مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی برگزار شود.

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به همراه آیین معنوی و روحانی دعاهای افتتاح، جوشن کبیر، ذکر استغفار و قرآن به سر، بصورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کوه پارک مشهد برگزار شد.

کتاب‌های «پرتره‌ها و اشخاص» نوشته سینتیا فریلند با ترجمه حسین عظیمی، «عکس دسته‌جمعی با پدرخوانده» به قلم صفی یزدانیان، «پوست در برابر پوست» به قلم امیر نصری و «نصف‌النهار خون» نوشته کارمک مک‌کارتی با ترجمه مجید یزدانی راهی بازار شده‌اند.

32 فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن در روزهای پایانی هفته از تلویزیون پخش می شوند.

با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال 1400 و افزایش شمار مبتلایان، باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند؛ البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

مسوول جدید اجرا و راه‌اندازی طرح موزه صداوسیما روز گذشته معرفی شد تا شاید این بار این تصمیم قدیمی را از حد طرح خارج کند؛ موزه ای که از سال 94 تاکنون بلاتکلیف باقیمانده است و بر اساس آنچه در خبرها آمده است، بار دیگر ساختمان قدیمی ارگ را هم نشانه گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: انتشار کلیپ از شاعران گرانقدر استان، زنده یاد قاسم آهنین‌جان، غیرمنصانه است و از مردم انتظار داریم چنین کلیپ‌هایی را باور نکنند.

مهدی علی‌اکبرزاده با حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

مستند «ایران‌زاد» که تاکنون در 10 استان کشور تصویربرداری شده است، این روزها در منطقه سیستان و بلوچستان پیگیری می شود.

نویسنده کتاب الهی‌نامه گفت: انسان حجاب میان خود و خدایش است و در شب قدر باید این حجاب را از میان برداشت و با مناجات از این لحظه‌ها بهره برد.

قطعه موسیقی سه زبانه «خانه اجدادی» به مناسبت روز جهانی قدس منتشر شد.

به مناسبت هفته گرافیک، فیلم خوانش بخشی از مطالب کتاب «ممیز /...» توسط نویسندگان آن به کوشش گروه تاریخ شفاهی فرهنگستان هنر تهیه شده، در وبگاه این فرهنگستان به نمایش درآمد.

سازندگان مجموعه «زیرخاکی» درباره علت پخش نشدن این مجموعه در ایام رمضان توضیحاتی را مطرح کردند.

امشب شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان است، دیگر زمانی باقی نمانده، باید تمام تلاش خود را به کار برد تا در پناه رحمت خداوند متعال قرار گرفت.