پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

وقتی نیروهای این دو گردان به بچه‌های «گردان سلمان» رسیدند؛ حتی یک نفر از آنها هم زنده نمانده بود. حتی خود حسین هم در آخرین لحظات به طور مظلومانه‌ای شهید شده بود.

آغاز ماه مبارک رمضان، همواره با حس و حال و فضایی دوست‌داشتنی و متفاوت همراه است که این تفاوت معنویت و فضایی روحانی را ایجاد می‌کند. در کنار تفاوت‌ها و جزئیات متنوع سنت‌های کشورهای مختلف در استقبال و گذران ماه رمضان، اساس و اصول آداب و آیین کشورها در این ماه یکسان بوده و به یکدیگر نزدیک است که این شباهت‌ها سبب افزایش همدلی و همبستگی میان مسلمانان می‌شود.

زادگاه رستم دستان، اسطوره شاهنامه فردوسی این روزها میزبان مستند بلند «ایران‌زاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر است.

جلسات هفتگی شعرخوانی و نقد شعر ویژه اعضای پایگاه نقد شعر با عنوان «شنبه‌های شعر» شنبه هر هفته با حضور یکی از منتقدان پایگاه نقد شعر برگزار می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از مرمت و بازسازی حمام قدیمی روستای کمک سفلی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تشییع قاسم آهنین‌جان شاعر پیشکسوت، فردا (پنج‌شنبه) انجام می‌شود.

فراخوان ارسال مقاله و یادداشت با موضوع «فهرست‌ها و جوایز کتاب‌های کودک و نوجوان» برای شماره جدید «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان» منتشر شد.

نسخه‌ای از قدیمی‌ترین ترجمه‌های قرآن کریم مربوط به سال 1647 میلادی که از سوی «آندره دوریه» فرانسوی از عربی به فرانسه ترجمه شده در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود.

دبیر دومین دوره جشنواره ملی «داستان قم» ازتمدید این جشنواره تا31 اردیبهشت خبر داد.

یکی از درخواست‌های ما از خداوند علاوه بر عمل صالح برای رفتن به بهشت، درخواست بهشت است. در این فقره بهترین موقعیت بهشت را مطالبه می‌کند و آن مرتبه‌ای است که به اهل تقوا می‌دهند.

مرحله دوم داوری «یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران» برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی درگذشت قاسم آهنین‌جان شاعر پیشکسوت، را تسلیت گفت.

نائب رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان یزد احسان و نیکوکاری حضرت علی (ع) را از مهمترین مباحث مهم در رفتارشناسی آن حضرت برشمرد و سبک زندگی امیرالمومنین (ع) را جامع برای سیاستمداران و مردم عادی خواند.

مهتاب نصیرپور ابراز تاسف می‌کند که هنوز بازیگری در جامعه ما به عنوان یک شغل تعریفی ندارد و این بی‌هویتی را دردناک می‌داند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با حمایت‌های مالی از طرح‌های گردشگری یزد، اعطای تسهیلات بانکی و بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری، 400 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

امریکا با نگرانی از ادامه پیروزی‌های نظامی ایران که می‌تواند توازن نظامی در منطقه غرب آسیا را برهم بزند، درحالی‌که حمایت خود را از عراق افزایش داده است، درباره صدور اسلحه به ایران حساسیت بیشتری از خود نشان داد. درهمین‌حال، یک مقام مصری نیز هدف از کمک نظامی این کشور به عراق را ایجاد توازن میان ایران و عراق و جلوگیری از پیروزی هریک از آن‌ها در جنگ اعلام کرد.